וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע האמריקאי מגיע לכיסו של אבו מאזן?

24.4.2009 / 15:39

חברת סלולר פלסטינית, שמקושרת ליו"ר הרשות, קיבלה 16 מיליון דולר מכספי הסיוע הכלכלי. בעלי עסקים ברשות: "לא מתקבל על הדעת"

16 מיליון דולר מכספי הסיוע הכלכלי שהועברו מארה"ב לרשות הפלסטינית הגיעו לחברת הסלולר "ווטניה", שהעומד בראשה הוא היועץ הכלכלי הבכיר של יו"ר הרשות אבו מאזן ושאחד מיועציה הבכירים הוא שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר. בלייר היה אף זה שהפעיל לחצים על ישראל על מנת שתקצה תדרים שישמשו את חברת "ווטניה".

הסיוע הנדיב, שמומן מכספי משלם המסים האמריקאי, נועד כדי "לתמרץ עסקים בינוניים ברשות", אולם התנקזותו לחברה שמקורבת לבכירי הרשות עוררה כעס רב בקרב בעלי עסקים אחרים ברשות.

"ווטניה" היא חברת סלולר בבעלות משותפת של אנשי עסקים מקטאר ומכווית, שמנסה להתחרות במונופול של חברת "פלטל" בשוק הסלולר ברשות. "הם לא צריכים להיות אלו שייהנו מהתמיכה הכספית האמריקאית", אמר סמיר ברגותי, שעומד בראש המרכז הערבי לפיתוח כלכלי. לדבריו, "זה פשוט לא מתקבל על הדעת". גם בעלי עסקים אחרים ברשות, שסירבו לחשוף את שמם, מתחו ביקורת חריפה על התמיכה הנדיבה בחברת הסלולר. "זה שולח מסר שרק חברות שמקשורות לשלטון הן אלו אלו שיכולות להתפתח ולצמוח", אמרו.

מנגד, בחברה דחו את הביקורת וטענו כי מתן הסיוע הכלכלי מוצדק לאור צמיחתה של החברה. לדבריהם, הסיוע בחברה יוביל לצמיחה במשק הפלסטיני וייצר מקומות עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully