וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה כימיקלים לממשלה: הורידו מחירי האשלג

קובי מנדל

24.4.2009 / 11:32

הנהלת החברה ועובדיה פנו לממשלה בדרישה להכריח את קבוצת כי"ל להוזיל את מחיר האשלג. ביום ראשון יפגינו העובדים בת"א

ביום ראשון יפגינו עובדי חברת "חיפה כימיקלים" ברחבת הסינימטק בת"א בדרישה מהממשלה לדאוג להורדת מחיר האשלג. הנהלת החברה פנתה היום (שישי),לאחר ארבעה ימי השבתה מוחלטת של קווי הייצור במפעלים שבמפרץ חיפה ובנגב, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר יובל שטייניץ, לשר התמ"ת בנימין בן אליעזר, לשר התשתיות עוזי לנדאו, ולשר החקלאות שלום שמחון, על-מנת שיתערבו ויכפו על קבוצת כי"ל, מתוקף סמכותם, להוריד את מחיר האשלג.

בתחילת השבוע נאלצה הנהלת חיפה כימיקלים להורות על השבתתם של קווי הייצור שלה עד להודעה חדשה עקב אי יכולתה לרכוש אשלג במחירים הנדרשים על-ידי מונופול קבוצת כי"ל. בחברה הבהירו כי ללא ירידה משמעותית במחיר האשלג, לא יוכלו קווי הייצור במפעלי החברה בחיפה ובמישור רותם שבנגב לחזור לפעילות. ההשבתה נעשתה בתיאום עם ועד עובדי המפעל והעובדים, אשר מודעים למצב ותומכים במאבק.

במכתב ששלח מנכ"ל החברה נדב שחר לראש הממשלה והשרים הממונים על המשק הישראלי, הוא מפנה את תשומת לבם להתנהלות של חברת כי"ל. לטענתו, כי"ל, שקיבלה מהמדינה זכויות כרייה בלעדיות לאשלג והוכרזה כמונופול, החליטה להעלות את מחירי האשלג בישראל ב-400%, מאז שהסירה המדינה את הפיקוח על מחיר האשלג. שחר כתב כי "המציאות הוכיחה שכי"ל מנצלת את כוחה המונופוליסטי לרעה בהפקעה של מחירי האשלג ללא כל סיבה. על המדינה להחזיר את הפיקוח על מחירי האשלג לאלתר".

דרישתו של שחר מראש הממשלה ומהשרים להתערב בכשל השוק שנוצר נסמכת לטענתו גם על המגמה בעולם לפיה "ממשלות מתערבות בקביעת המחיר לשוק המקומי תוך שהן מבטיחות לתעשייה המקומית מחיר נמוך ותחרותי". שחר מביא במכתבו דוגמאות מרוסיה, שם דרשו הרשויות מ"אורלקאלי", יצרן האשלג הגדול ביותר ברוסיה ומיצרנים נוספים, להוריד את מחירי תוצרתם בתוך רוסיה לשוק המקומי למחיר מרבי של 140 דולר לטון, ומהודו, שם "סבסדה המדינה את מחיר האשלג לרמה של כ-85 דולר לטון, וזאת בשעה שהמחיר הממוצע במדינות אסיאתיות שונות נמצא בתחום שבין 700-750 דולר לטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully