וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון פגע גם במיקרוסופט

נמרוד הלפרן

23.4.2009 / 23:36

לראשונה מזה 34 שנים, רושמת ענקית המחשבית ירידה במכירות. הרווחים ברבעון ירדו לפחות מ-3 מיליארד דולר

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, דיווחה היום על ירידה חדה מהצפוי ברווחיה והכנסותיה הרבעוניים, בעקבות האטה במכירות המחשבים האישיים בעולם, והזהירה כי החולשה צפויה להימשך גם ברבעון הנוכחי.

מיקרוסופט, אשר מערכת ההפעלה שלה חלונות מותקנת ביותר מ-90% מהמחשבים האישיים בעולם, רשמה ברבעון הראשון של השנה - שהוא רבעון הכספים השלישי של החברה - רווח נקי של 2.98 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה, נפילה של 32% לעומת רווח נקי של 4.39 מיליארד דולר, או 47 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 39 סנט למניה.

ענקית התוכנה האמריקאית - בראשה עומד המנכ"ל, סטיב באלמר - רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 13.65 מיליארד דולר, ירידה של 6% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2008, ופחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 14.15 מיליארד דולר.

"למרות שתנאי השוק נותרו חלשים במהלך הרבעון, אני מרוצה מיכולת הארגון להתמודד עם לחצי הכנסות באמצעות יישום מהיר של יוזמות לחיסכון בהוצאות", אמר סמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט, כריס לידל, בעת פרסום הדו"חות. "אנו צופים שהחולשה תימשך גם במהלך הרבעון הקרוב לפחות", הוסיף.

מניית מיקרוסופט, אשר איבדה כ-5% במהלך הרבעון הראשון של השנה, נסחרת באופן תנודתי במסחר לאחר הסגירה. המניה עולה כעת בקרוב ל-3% לאחר שכבר ירדה בשיעור דומה מיד לאחר פרסום הדו"חות. המניה סיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של כ-0.5%. מחיר מניית מיקרוסופט זינק בכ-25% משפל של יותר מ-10 שנים שרשם בתחילת חודש מארס, אולם עודנו נמוך בכמחצית מרמתו לפני 18 חודשים.

האם המשבר יוליד מיזוג פעילות עם "יאהו"?

בעת פרסום דו"חותיה הרבעוניים הקודמים, בחודש ינואר, הודיעה מיקרוסופט על סבב הפיטורים הגדול ביותר ב-34 שנותיה - 5,000 משרות שיקוצצו בתוך שנה וחצי - מהלך שצפוי לחסוך לחברה הוצאות שנתיות של כ-1.5 מיליארד דולר. באותה עת, הפתיעה החברה את המשקיעים כאשר חרגה ממנהגה, וסירבה לספק תחזית רווח ומכירות לרבעון הנוכחי ולשנת הכספים כולה.

שוק המחשבים האישיים (PC) העולמי סבל מהאטה חריפה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. המכירות הגלובליות של מחשבים אישיים נפלו ב-7.1% ברבעון הראשון של השנה, לפי נתוני חברת המחקר IDC. עם זאת, בשבוע שעבר, העריך פול אוטליני, מנכ"ל אינטל - יצרנית המעבדים למחשבים אישיים הגדולה בעולם - כי שוק המחשבים האישיים החל להתאושש לאחר שהגיע לתחתית ברבעון הראשון של השנה.

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, העריך בחודש פברואר כי המשבר הכלכלי הנוכחי הוא משבר של פעם בחיים אשר עלול להתפתח לכדי שפל כלכלי. באלמר אף השווה בין תנאי השוק כעת לתנאים ששררו במשברים הכלכליים של השנים 1837, 1873 ו-1929, אשר כולם כללו קריסת בנקים, שיעור אבטלה גבוה ושפל כלכלי.

בשבועות האחרונים דיווחו עיתונים בארה"ב כי מיקרוסופט חידשה את המגעים עם חברת האינטרנט יאהו לגבי אפשרות לשיתוף פעולה בתחום הפרסום המקוון, וכי מגעים אלו צברו תאוצה באחרונה, ואף כללו פגישה בין מנכ"ל מיקרוסופט, באלמר, לבין מנכ"לית יאהו, קרול בארץ. בשנה שעברה, תחת הנהגתו של המנכ"ל הקודם, ג'רי יאנג, דחתה יאהו הצעת רכש של מיקרוסופט בסך 47.5 מיליארד דולר, וכן הצעה נפרדת לרכישת פעילות החיפוש המקוון של יאהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully