וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החזית נגד אירן תלויה במו"מ לשלום

23.4.2009 / 20:54

מזכירת המדינה אמרה כי ממשלת ישראל מסתכנת באיבוד התמיכה הערבית בהסרת האיום האירני. "לא נשפוט מראש את נתניהו"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אמש (חמישי) בוועידת החוץ של הקונגרס האמריקאי, כי ממשלת ישראל מסתכנת באיבוד התמיכה הערבית בהסרת האיום האירני, אם תתנגד לשיחות שלום עם הפלסטינים. לדבריה, מדינות ערב הבהירו כי ישראל חייבת להראות מחוייבות לתהליך השלום עם הפלסטינים, אם ברצונה לקבל את תמיכתם מול אירן.

"אחרי שישראל זכתה לקבל כזו תמיכה חזקה בנושא האירני, היא לא יכולה להישאר על הגדר ביחס לפלסטינים ולתהליך השלום. שני הנושאים קשורים זה בזה", אמרה קלינטון. "מדינות ערב מאמינות כי מוכנות של ישראל לחדש את הדיאלוג עם הרשות הפלסטינית, מחזקת את אפשרותם להתנגד לאירן".

קלינטון הוסיפה כי לא תשפוט מראש את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ראש הממשלה יגיע לוושינגטון במאי, ואנחנו חושבים שחשוב לא לשפוט מראש מה הדעות שלו", אמרה.

לדברי קלינטון, ארה"ב לא תנהל מגעים או תממן ממשלה פלסטינית הכוללת את חמאס, אלא אם הארגון יעמוד בשלושת התנאים שדורשת הקהילה הבינלאומית. "על חמאס לזנוח את האלימות, להכיר בישראל ולהסכים לעמוד בהתחייבויות הקודמות שקיבלה על עצמה הרשות הפלסטינית", אמר קלינטון. היא הוסיפה כי הבהירה את עמדת ארה"ב במהלך פגישותיה עם מנהיגי מדינות ערב ועם בעלות ברית נוספות.

לדברי קלינטון, "אנחנו רוצים להשאיר את הדלת פתוחה, כדי לכלול את חמאס בהסדר העתידי, אך לפי מה ששמענו עד כה, אין כוונה מצד חמאס לעמוד בתנאים האלה, שהם לא רק של ארה"ב. אל תנאים שאומצו על ידי הקוורטט".

שר החוץ של אירן, מונשהר מותאקי, הגיב לדבריה של קלינטון. "העצה שלי לגברת קלינטון היא ללמוד את פעילויות השלום של תוכנית הגרעין האירנית", אמר מותאקי במסיבת עיתונאים שקיים בבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully