וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שוטרים שכלאו אדם לשווא יישלחו לכלא

קובי מנדל

23.4.2009 / 15:24

השלושה, שוטרי תחנת חיפה, השתמשו במשרתם כדי לתקוף אדם שנקלע לוויכוח עם אחד מהם. "מעשים כאלה של שוטר חמורים יותר"

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר עונשי מאסר שבין חצי שנה ל-9 חודשים על שלושה שוטרים מתחנת חיפה, שהורשעו בעבירות של כליאת שווא, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש לרעה בכוח המשרה. הנאשמים, גיא מאיר ומאור ישראל בני ה-21 ואורן שדמי בן ה-28, הורשעו על פי הודאותיהם במסגרת של הסדר טיעון.

מכתב האישום עלה, כי מאור ישראל וחברתו טיילו במרכז הכרמל בחיפה בסוף חודש אוקטובר אשתקד. במהלך הערב פגש בהם המתלונן ובין השניים התפתחו חילופי דברים. כשבוע לאחר מכן זיהו ישראל וחבריו את המתלונן וביקשו שיעלה לניידת על מנת שיבצעו עליו, כביכול, חיפוש, זאת מבלי שהייתה להם סמכות כדין לעשות זאת. הם הורו למתלונן לבוא עמם ונסעו לביתו של מאור ישראל כשהם מציגים את מעשיהם כפעולה המבוצעת במסגרת תפקידם במשטרה.

לכשהגיעו למקום מגוריו של ישראל, האחרון פתח את דלת הניידת והכה את המתלונן שלושה אגרופים בפניו, תוך שהוא אומר לו "אתה לא זוכר אותי מהכרמל?" המתלונן, כשהוא מדמם, הפציר בשלושה שיניחו לו ומשהתרצה ישראל - עזב את המתלונן והלך מהמקום. כתוצאה מהמכות נשבר אפו של המתלונן וכן נגרמו לו דימומים סביב העיניים.

השופט משה גלעד ציין בגזר הדין ביחס לנסיבות המקרה כי "חלפו מספר ימים מאז שהיו "חילופי דברים" בין ישראל למתלונן ועד שהוכה עד זוב דם ואפו נשבר. חלוף הזמן והפגיעה החמורה של שלושה שוטרים במתלונן מצביעה על קור רוח ועל יכולת לפגוע באדם, בגלל שהמדים נתנו בידיהם את הכוח לכך".

השופט אמר כי "במדינת חוק בסיס הכוח האמיתי של המשטרה אינו נשען על חודי הכידונים של רובי שוטריה אלא על כוחם המוסרי הנובע מניקיון כפיהם ויושר דרכם ומן האמון שנותנים בהם" והוסיף כי "יש לומר כי מעשים כאלה של שוטר, המופקד על שמירת החוק, חמורים יותר. נאה דורש צריך גם נאה לקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully