וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היטלר היה גרמני, לא אירני

פאיז עבאס

24.4.2009 / 9:30

פאיז עבאס חזה בפולמוס סביב דברי אחמדינג'ד, ותהה איך כל העולם, ובעיקר ישראל, עוסקים רק בו. השואה, אם מישהו שכח, היתה באירופה

אחמדינג'ד מאוס, ובצדק, בעיני היהודים ובעיני הצבועים האירופאים כאחד. אלה האחרונים מיהרו לצאת מהאולם כשהוא דיבר על גזענות באירופה שהובילה לשואת היהודים, אותה הוא מכחיש. יתכן שהם יצאו כי הם חשו שלא בנוח, כאשר הזכירו להם את עברם הקרוב. שהרי בישראל לא מזכירים לגרמניה את עברם הנאצי, וגם כאן וגם בקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם, גרמניה הפכה למגינת האנושות, זכויות האדם ולסמל לסלידה מגזענות ואנטישמיות.

איני רוצה ללמד סנגוריה על הנשיא, המאוס גם בעיני, אבל היטלר הוא לא. לא הנשיא האירני עמד מאחורי השמדת היהודים, לא הוא הקים מחנות ריכוז ושלח יהודים לתאי גזים. אחמדינג'ד הוא לא טלית שכולה תכלת, אבל הוא לא הרג יהודים וכנראה שגם לא יהרוג.

קיוויתי שבשידורים הישירים ובנאומי המנהיגים יוזכר עברה של גרמניה, שידברו על גרמניה כיום ועל מה שקורה שם בקרב הצעירים המקומיים. שייערך דיון, האם צעירי גרמניה עדיין חשים רגשות אשם למה שעוללו אבותיהם לבני העם היהודי? האם הגרמנים באמת שכחו את העבר? האם הם גאים בעצמם או באבותיהם. דיונים שכאלה לא נערכו.

גם בישראל, עסקו רק בהשוואה להיטלר, שמו של ערפאת שורבב גם הוא והעובדה שוועידה נערכה ביום הזיכרון לשואה הוסיפה מימד מיסטי נוסף. קשה לי ביום כזה לכתוב ביקורת על היהודים, אבל להתעלם לחלוטין מהגורמים לשואה ומי עמד מאחוריה מקומם אותי. מוזר בעיני, שדוברים יהודים מנסים להתריע מפני ערבים שרוצים לחסל כביכול את העם היהודי בו זמנית, היהודים הם המפציצים, מטילים מצור ויורים בערבים.

הגיע הזמן שיקומו יהודים טובים, ויגידו את האמת לבני הנוער ולצעירים היהודים, שהגרמנים והאירופים הם האחראים לחיסול ששה מיליון יהודים ולא הערבים או הפלסטינים. או שמא השילומים שקיבלו היהודים תמורת הנספים גרמה לכך שיסלחו לגרמנים על הזוועות שביצעו?

  • עוד באותו נושא:
  • פאיז עבאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully