וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "נתניהו יגיע לבדו לביקור במצרים"

אופק עיני

23.4.2009 / 12:49

נשיא מצרים רמז כי הוא לא מעוניין בביקור של ליברמן והזהיר את חיזבאללה מפני "זעמו של העם המצרי כלפי מי שפוגע בביטחונו"

נשיא מצרים חוסני מובארק אישר היום (חמישי) כי הזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור במצרים במאי, "במהלך השבועות הקרובים". עם זאת ציין מובארק כי "יש אומרים שהוא מתכוון להביא את שר החוץ שלו עימו, אך ראש הממשלה יבוא לבד ולא יביא עימו אף שר נוסף". כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. בנוסף, מובארק הזהיר את המבקשים לפגוע בביטחון הלאומי במצרים בנאום בפני פלוגה של הצבא המצרי באיסמאעיליה בעצרת שהתקיימה בעיר לציון "שחרור סיני".

מובארק התייחס לראשונה בקולו לפרשות האחרונות במצרים כשרמז לחיזבאללה והדגיש כי "מצרים לא תרשה שיהיה באזור כוח כלשהו שנלחם נגד השלום וקורא למשתפי פעולה מטעמו באזור לאיים על ביטחון מצרים ולפגוע ביציבותה". מובארק הזהיר מפני זעמם של מצרים והעם המצרי כלפי מי שפוגע בביטחונה ומפני ניצול של הבעיה הפלסטינית על מנת "להתערב בסוגיות מצריות".

מובארק הבהיר כי מצרים לא מאבדת את התקווה להשיג שלום כולל באזור והביע את סירובו המוחלט לפתרונות המציעים חילופי שטחים לצורך פתרון הבעיה הפלסטינית. הוא הוסיף כי "מצרים הצליחה לשמר כוחות חמושים מתקדמים וצבא חזק למופת" והבהיר כי "השלום זקוק לשיריון שישמור עליו, וכוחות הביטחון המצרים הם השיריון הזה".

אמש, לאחר פגישתם של שר המודיעין המצרי עומר סלימאן עם שר החוץ אביגדור ליברמן, נמסר ממשרד החוץ כי סולימאן הזמין את ליברמן לביקור בקהיר, בירת מצרים. הפגישה וההזמנה לקהיר עמדו בניגוד להצהרות מצרים באחרונה, לפיהן אין בכוונתה לשתף פעולה עם ליברמן, בעקבות התבטאויותיו החריפות נגד תהליך אנאפוליס והמו"מ בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully