וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאלון גונג ממשיך להיאבק גם אחרי עשור

23.4.2009 / 12:20

ארגון הפאלון גונג, שהחל כתנועה רוחנית והפך לסמל המאבק בשלטון הקומוניסטי, מציין עשור להחרמתו על ידי ממשלת סין

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

בשבת הקרובה יצוין עשור להפגנות שנערכו על ידי אלפי חברי תנועת הפאלון גונג בבייג'ינג. לפני עשר שנים, היתה הפאלון גונג קבוצה של סינים הדוגלים בצ'י-קונג, שיטת מדיטציה בעזרת נשימות. אך עד מהרה, התפרסמה התנועה רחבי העולם כשעשרת אלפי מחבריה הגיעו ב-25 באפריל למטה הממשלה סינית בבייג'ינג ומחו באופן שקט נגד התנכלות הרשויות לארגון. חודשיים לאחר מכן, פתחה ממשלת סין בקמפיין אלים נגד חברי הפאלון גונג.

באותה תקופה, היו כ-40-70 מיליון חברים בתנועה. המפלגה הקומוניסטית הסינית, שמנתה 50 מיליון חברים, הרגישה מאוימת ופתחה במסע תעמולה ובמעצרים נרחבים נגד חברי הפאלון גונג.

אלפי בני אדם נעצרו מאז הכריזה סין כי הפאלון גונג היא כת. רק באחרונה ניתנה לעורכי דין האפשרות להגן על חברים שהואשמו על ידי הממשלה. עם זאת, הממשלה עדיין מנסה לשבש את פעילות עורכי הדין. לפאלון גונג 50 עורכי דין הפועלים למענה ב-30 מדינות.

הקמפיין נגד הפאלון גונג גרם לחברי התנועה בסין לרדת למחתרת, אך ברחבי העולם היא הלכה וגדלה והפכה מתנועה רוחנית לתנועה המתנגדת לשלטון הקומוניסטי ולסמל המאבק למען זכויות אדם בסין. עשור אחרי שהוחרמה על ידי הממשלה הסינית, הפאלון גונג ממשיכה להיאבק נגד השלטון הקומוניסטי ממדינות כגון טייוואן וארה"ב וניתן לראות את חבריה מוחים אף בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully