וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון טען: "לא מדובר בעבירת גניבה"

עדי שמחוביץ

23.4.2009 / 11:02

בדיון האחרון במשפטו של שר האוצר לשעבר תהה סנגורו "ממתי אדם גונב ועושה רישומים לכך?". הכרעת הדין תינתן בשבועות הקרובים

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, קריינות: אילן שניג)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקיים היום (רביעי) הדיון האחרון במשפטו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון. בדיון נשמעו סיכומי התביעה וההגנה בעל פה, לאחר שהוגשו לשופטת בכתב בשבועות האחרונים.

"טיעון מפולפל לנושא מורכב"

עו"ד יעקב וינרוט, סנגורו של הירשזון, טען כי לא מתקיימים יסודות עבירת הגניבה המיוחסת להירשזון. לדבריו, הטענה של התביעה היא שהירשזון לקח לכיסו משכורת לא תקפה משום שחשש להפר את חוק החסינות. אולם, לדברי עו"ד וינרוט, חוק החסינות מטיל על חברי הכנסת איסור אתי בלבד ולא איסור פלילי. וינרוט הוסיף והסביר כי הירשזון עבד עבור הסתדרות העובדים הלאומית גם בעת שכיהן כח"כ ולא קיבל על כך כסף בשל חוק החסינות, לכן הכספים שקיבל במזומן הם כספים שהגיעו לו על עבודתו בתקופה זו. "עבירת גניבה באה להגן על אינטרס כלכלי שנשלל אבל בסופו של יום לא נמצא אינטרס כלכלי ולא גניבה".

השופטת ברכה אופיר-תום הביעה ספק בטענות ההגנה ואמרה "זה מאוד מפולפל מה שאתה אומר, אבל זה יותר מורכב מזה". וינרוט גם התייחס לרישומים שנערכו בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) על הכספים שקיבל הירשזון ואמר "ממתי אדם גונב ועושה רישומים לכך?". את הטענה הזו תמך וינרוט בכך שנאשמים נוספים בפרשה, שהואשמו בגניבה, לא ערכו רישומים למעשיהם.

התובע עו"ד אלי שוורץ טען בפני ביהמ"ש כי אין מחלוקת על כך שהירשזון קיבל במשך שנים תשלומים במזומן במעטפות מבלי שניתן לכך היתר מהדירקטוריון של הע"ל. עו"ד שוורץ גם טען כי לא היתה כל מניעה מהירשזון לגשת לדירקטוריון לאחר היותו ח"כ ולבקש את הכספים שלטענתו מגיעים לו. "הירשזון עשה שימוש בתפקידו כדי להעשיר את עצמו, זה לא משנה איך קוראים לזה, תווי חגים, תווי נסיעות, מענקים וכו'". הכרעת הדין בעניינו של הירשזון תינתן, ככל הנראה, בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully