וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: מדריך להכאת אזרחים ללא ראיות

טלי גולדשטין

23.4.2009 / 10:46

ממשלת סין, אלופת הפרת זכויות האדם, חיברה מזכר המדריך כיצד להכות אזרחים "בעייתיים" מבלי להשאיר ראיות לתקיפה

קטעים ממזכר ממשלתי סיני חושפים את הדרך הנכונה להרביץ לאזרחים "בעייתיים" מבלי להותיר סימנים פיזיים על גוף המוכים. על פי ה"טיימס" הלונדוני, פרטים מהמזכר הועלו לאינטרנט ופורסמו בעיתון "סאותרן מטרופוליס דיילי". באחד הקטעים השנויים ביותר במחלוקת נכתב: "כשמטפלים בסובייקט, צריך להיזהר שלא להשאיר כתמי דם על פניו, פצעים על הגוף או עדי ראיה".

"המדריך להכאת החשוד" נועד לכוחות הביטחון של הרשויות המקומיות, המכונים צ'נגגואן, המעורבים בעימותים ציבוריים ותפקידם העיקרי הוא לבדוק רישיונות של בעלי דוכנים ברחוב. כוחות אלו משתמשים תכופות באלימות בלתי מידתית.

גורם באחת הרשויות המקומיות במדינה אמר לעיתון כי הוא העלה את הקטעים לאינטרנט: "הזדעזעתי קשות כשקראתי את המזכר. דברים אלו אמורים לעבור מפה לאוזן ועכשיו הם גלויים". העיתון השיג את האישור למידע שהתפרסם מממשלת סין. גורם בממשלה הביע הפתעה מכך שהמידע נמצא עתה באינטרנט. "מדוע להעלות את זה לרשת? מה ההצדקה לכך שסוגיה פנימית תהפוך לדיון מחוץ למדינה?", תהה.

בשנה שעברה כוחות הצ'נגגואן תקפו אזרח שצילם אותם במהלך פיזור הפגנה של תושבים נגד השלכת פסולת בשכונתם. ויי וונהואה בן ה-41 הוכה למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully