וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים דורשת להפריד בין הרגיעה לשליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.4.2009 / 9:16

עיתון "אל חיאת" דיווח כי ראש המודיעין המצרי העביר מסר לשרים ישראלים לפיו יש להפריד בין המגעים להסכם רגיעה למו"מ על שחרור שליט

במהלך ביקורו אתמול (רביעי) בישראל העביר ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן לבכירים הישראלים מסר לפיו יש להפריד בין המגעים לגיבוש הסכם הרגיעה לבין המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. כך אמרו מקורות פלסטיניים המוגדרים "מהימנים" לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. המקורות הוסיפו כי סלימאן אמר עוד לבכירים הישראלים כי "השקט השורר ברצועה אינו נובע ממבצע 'עופרת יצוקה' אלא נגרם בגלל לחץ אינטנסיבי מצרי על ראשי הארגונים הפלסטינים".

המקורות ציינו כי סלימאן אמור היה להבהיר לישראל שאין לכרוך בין נושא הרגיעה לבין המגעים לשחרור שליט. "סלימאן היה אמור לומר לישראל שאם היא מעוניינת לשחרר את שליט, עליה להגיש הצעה אמיתית שניתן לדון בה", הוסיפו המקורות הפלסטינים. "סלימאן יודע שהפלסטינים רוצים לשחרר את האסירים ולגבש עסקה ברגע שישראל תהיה מוכנה לשלם את המחיר לכך".

המקורות ציינו עוד כי בכיר חמאס ומחזיק "תיק שליט" בארגון, אוסאמה אל-מזיני, מקיים פגישות עם בכירי הארגון בדמשק בנושא מציאת פתרון לפרשת שליט. המקורות חשפו עוד כי על אף המצור על עזה, הצליח חמאס לשפר את יכולותיו הצבאיות והוא אף השיג טיל חדש ארוך-טווח שהוברח לעזה. "הטיל נורה באחרונה לעבר ישראל על מנת להוות מסר לישראל",הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully