וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי מג"ב נפצעו בהריסת מבנה בכפר קאסם

איילה חננאל, נעמה טלמור וניר יהב

23.4.2009 / 8:47

אחד נפצע בינוני בראשו והשאר קל. 4 חשודים נעצרו. המשטרה: "400 איש המתינו לנו עם אבנים". התושבים: "אנחנו כועסים"

חמישה לוחמי מג"ב נפצעו הלילה (חמישי), אחד מהם באורח בינוני, בעת הריסת משטח בטון בכפר קאסם. ארבעה מהם נפצעו באורח קל. הפצוע הבינוני, בשנות ה-20 לחייו, נפגע בראשו ופונה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הכוחות הגיעו למקום על מנת לבצע צו הריסה למבנה. לדברי המשטרה, במהלך ההריסה נתקלו הכוחות "בהתנגדות עזה" שבמסגרתה הושלכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הכוחות. הריסת המבנה הושלמה ובשלב זה נעצרו ארבעה חשודים. צפויים מעצרים נוספים.

"התושבים מאוד כועסים", סיפרו עדי ראייה לוואלה! חדשות, "למה המשטרה באה מאוחר כל כך בלילה עם כל כך הרבה כוחות משטרה? מרוב שוטרים, חשבנו שהם באים לכבוש את הכפר. סגרו את כל הכניסות, לא נתנו לאנשים להיכנס". לדברי התושבים, "כל הזמן משרד הפנים משתמש בתירוץ לפיו מדובר בבנייה ללא היתר. למרות שהבעלים הגיש בקשה לקבלת היתר, המדיניות של משרד הפנים במגזר הערבי היא להרוס כמה שיותר מהר".

מהמשטרה נמסר כי מדובר בצו הריסה שהוצא על ידי משרד הפנים למשטח מרוצף מבטון בשטח צדי לכפר וכי הנושא אף הגיע עד לבג"ץ ואושר על ידו. עוד נמסר כי כוחות המשטרה ביצעו אבטחה של קבלני המשנה של משרד הפנים שביצעו את ההריסה.

במשטרה הניחו כי עקב המאבק המשפטי שקדם להוצאת הצו, הריסת המבנה "עלולה לגרום לחיכוך בין המבצעים לתושבים ולכן הגיעו בשעות הלילה על מנת ליצור מינימום חיכוך". לטענת המשטרה, טרם הגעתם הודיעו באמצעות הרמקולים במסגדים באזור לכל התושבים להגיע ולמחות על ההריסה ו-400 איש המתינו מראש לכוחות, מצוידים באבנים ובבקבוקי תבערה.

בתגובה להרס המבנה אמר יו"ר רע"מ-תע"ל ומי שכיהן בעבר כראש עיריית כפר קאסם, השייח' ח"כ איברהים צרצור, כי מדובר במעשה "ברברי המעיד כי ישראל נחושה להתעמת עם הציבור הערבי במקום לפתור את בעיותיו". לדבריו, התנהגות זו של ישראל לא הפתיעה אותו: "זוהי התנהגות גזענית ופחדנית המוכיחה את פשיטת הרגל של המדיניות שלה בכל הנוגע להתנהלותה עם האזרחים הערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully