וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אירן מסתכנת בסנקציות חמורות"

טלי גולדשטין

22.4.2009 / 20:40

במהלך עדותה בפני בסנאט, שלחה מזכירת המדינה האמריקאית אזהרה לאירן: "ארה"ב מניחה את היסודות לסנקציות חמורות"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הזהירה היום (רביעי) כי אירן תעמוד בפני "סנקציות חמורות ביותר", אם תדחה את ההצעות למשא ומתן לגבי תוכניתה גרעין שלה. ארצות הברית מניחה את היסודות לאמצעים כאלו, אם אירן תסרב לפתוח בדיאלוג או אם התהליך ייכשל, אמרה קלינטון בפני ועדת החוץ של הקונגרס. במקביל, הוסיפה קלינטון כי ארה"ב מוכנה להושיט יד לאירן.

ממשלת טהרן הודיעה היום כי היא מוכנה ל"דיאלוג בונה" עם מעצמות העולם בנוגע לסוגיה, אך התעקשה כי תמשיך את פעילותה הגרעינית. בשבוע שעבר אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי יציע חבילה חדשה לדיון בסוגיית הגרעין אך לא מסר פרטים מעבר לכך.

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה על אירן שלושה סבבים של סנקציות בגין פעילותה הגרעינית, אך המשיכה להעשיר אורניום. נשיא ארה"ב ברק אובמה הציע בחודש שעבר לאירן לפתוח בהתחלה חדשה ואמר כי הממשל האמריקאי מחויב למסלול הדיפלומטי.

בדבריה היום אמרה קלינטון כי ארה"ב ממשיכה לדבוק במסלול הדיפלומטי עם אירן אך מניחה את היסודות לסנקציות נוספות. על ידי דיפלומטיה, "ארה"ב תגדיל את האמינות וההשפעה שלה בקרב המדינות שיהיו חייבות לשתף פעולה כדי שאפשר יהיה להטיל על אירן סנקציות חדשות", דברי קלינטון. זו היתה הפעם הראשונה שקלינטון הופיעה מול הסנאט מאז הושבעה לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully