וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כדוה"א: גם בישראל כיבו את האור לשעה

ליה פן

23.4.2009 / 21:00

למשך שעה כיבו בארץ את האורות לרגל "יום כדור הארץ". הצריכה בת"א ירדה ב-20 מגה וואט. חולדאי: "חושך קטן היום יביא אור גדול מחר"

יהונתן אופק

(צילום: יהונתן אופק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כ-50 אלף איש הגיעו הערב (חמישי) לכיכר רבין לכבוד חגיגות יום כדור הארץ שנחגג ברחבי העולם משנת 1970. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר כי "חושך קטן היום יביא אור גדול מחר. כדור הארץ חטף חום, אנחנו צריכים לקרר אותו". מחברת החשמל נמסר כי צריכת החשמל ירדה בתל אביב ב-19-20 מגה וואט ובירושלים ב-3 מגה וואט.

מטרת היום להעלות מודעות בנושאים סביבתיים. היום, כשכבר ידוע שההתחממות הגלובלית מהווה איום ממשי לכדור הארץ ולאנושות כולה, יש חשיבות רבה עוד יותר לקידום הרעיונות שעשויים להציל את כדור הארץ – הפחתת פליטת גזי חממה על ידי הגבלים לתעשייה, שימוש באנרגיה מתחדשת (על חשבון פחם), שימוש בתחבורה ציבורית, מיחזור, הפחתה בצריכת החשמל ועוד.

במסגרת יום כדור הארץ הבינלאומי, מתקיימים ברחבי הארץ אירועי "שעת כדור הארץ". כיבוי האורות למשך שעה נועד לעודד חיסכון באנרגיה ולהעלות את המודעות לסכנת שינוי האקלים. הפעם, ישראל מציינת את המאורע כחודש אחרי שמיליארדי אנשים ביותר מ-90 מדינות כיבו את האורות.

למרות האיחור האופנתי, יש סיבה לגאווה - השנה, מלבד תל אביב-יפו, השתתפו השנה בפרויקט גם הערים ירושלים, חיפה, באר שבע וכפר סבא, שכיבו את האור בהדרגה, כאשר כל אחת מהערים כיבתה את האור למשך שעה שלמה: בתל??אביב-יפו כיבו את האור בשעה 20:00, בירושלים ב-20:10, בחיפה 20:20, בבאר שבע 20:30, בדימונה 20:30 ובכפר סבא 20:40. בנוסף, מתוכננים מופעים, פעילויות וכנסים בסימן שמירה על הסביבה.

סימן של התעוררות

שיאו של האירוע התקיים בכיכר רבין. לבמה עלו אסף אבידן והמוג'וז ולהקת הבלקן ביט בוקס שאירחו את שלומי סרנגה. ההופעה התקיימה על אנרגיה שהופקה משמן ממוחזר של טיגון כדורי פלאפל ומדיווש רוכבי אופנים שרכבו במתחם דיווש מיוחד שהוקם לצידי הבמה.

רון חולדאי ספר לאחור לשעה 20:00 אז כובו אורות העירייה והאורות המקיפים את הכיכר. לדבריו, "בדרך כלל 'כיבוי אורות' הוא סימן שהולכים לישון, אבל הפעם הוא סימן של התעררות. התעוררות לצורך לפעול בנחישות למניעת התחממות כדור הארץ".

רבים מהקהל הגיעו בשביל המופע המוזיקלי ולאו דווקא מתוך מודעות סביבתית, אך המארגנים והאמנים המשתתפים מקווים שהמופע יתרום להעלאת המודעות לנושא. "אנחנו משתדלים מאוד למחזר בבית", אמר תמיר מוסקט מלהקת הבלקן ביט בוקס. "מופעים מהסוג הזה הם תרומה קטנה אבל בהחלט חשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully