וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית: הכלכלה העולמית תתכווץ ב-1.3% ב-2009

22.4.2009 / 18:11

לפי דו"ח קרן המטבע העולמית, "גם לאחר תום המשבר צפויה תקופת מעבר קשה, בה הצמיחה תהיה נמוכה ממה שהורגלנו בו בשנים האחרונות"

קרן המטבע העולמית (IMF) הורידה את תחזית הצמיחה העולמית שלה לצמיחה שלילית, ואמרה כי כעת היא צופה שהמיתון יהיה חמור מהצפוי. הקרן צופה כעת הצטמצמות של 1.3% בתמ"ג העולמי, לעומת תחזיתה הקודמת מינואר לצמיחה חיובית בסך 0.5%. עבור השנה הבאה צופה כעת הקרן צמיחה של 1.9%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3%.

קרן המטבע אמרה כי ההתאוששות בשנה הבאה אינה מובטחת, ותלויה במאמצים העולמיים לניקוי מאזני הבנקים ולהשקת תוכניות שיעודדו את הצריכה בעולם. "המפתח להתאוששות הוא ההתקדמות בהשבת המגזר הפיננסים לאיתנו", נאמר בתחזית החצי שנתית של ה-IMF. "גם לאחר תום המשבר צפויה תקופת מעבר קשה, בה הצמיחה תהיה נמוכה ממה שהורגלנו בו בשנים האחרונות".

לפני שנה בדיוק, חזתה הקרן צמיחה של 3.8% ב-2009. כעת נימקה הקרן את הורדת התחזית ב"הכרה כי ייצוב פיננסי דורש יותר זמן מכפי שצפינו בעבר". דומיניק שטראוס-קאהן, יו"ר הקרן, התריע מראש כי היא צפויה להוריד את תחזיתה. אמש דיווחה הקרן כי ההפסדים ברחבי העולם בגין שוק המשכנתאות והאג"ח מגובות המשכנתאות צפויים להגיע ל-4.1 טריליון דולר עד סוף 2010.

כלכלות מתפתחות צפויות להמשיך להוביל את ההאטה העולמית, עם הצטמצמות של 3.8% בתמ"ג שלהן, והיעדר צמיחה ב-2010. כלכלות גרמניה, בריטניה ואיטליה צפויות להמשיך להצטמצם גם ב-2010. כלכלת ארה"ב תרשום השנה האטה של 2.8%, ותישאר ללא שינוי בשנה הבאה. כלכלת גוש היורו צפויה להצטמצם ב-4.2% ב-2009, וב-0.4% ב-2010. התמ"ג היפאני צפוי לצנוח ב-6.2% השנה, אך להתאושש ולרשום צמיחה של 0.5% בשנה הבאה.

לעומת זאת, כלכלות מתעוררות צפויות לרשום צמיחה של 1.6% השנה לפי הקרן, וב-4% בשנה הבאה. התחזית הקודמת הייתה לצמיחה של 3.3% השנה, ושל 5% בשנה הבאה. הצמיחה בסין צפויה להאט השנה ל-6.5%, ולהתאושש קמעה ל-7.5% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully