וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן ממשיך להשתלט על פקיסטן

טלי גולדשטין

22.4.2009 / 18:05

החמושים השתלטו על מחוז בונאר כדי להבטיח את יישום חוק השרעיה, החוק האיסלמי כפי שעשו במחוז עמק סוואט קודם לכן

ארגון הטליבן ממשיך לבסס את סמכותו לרוחב פקיסטן. לוחמי טליבן השתלטו היום (רביעי) על מחוז הסמוך לעמק סוואט – מחוז בונאר. השליטה בבונאר מקרבת את הטליבן לבירה איסלמבאד, המרוחקת 96 קילומטרים מהמחוז. החמושים השתלטו על האזור כדי להבטיח את יישום חוק השרעיה, החוק האיסלמי. הממשלה הפקיסטנית קראה להתקדמות הטליבן לבונאר הפרה של הסכם השלום, שנחתם לא מזמן.

"הטליבן מפרים את הסכם השלום. אם הם ימשיכו בפעולותיהם, הממשלה תנקט בצעדים ולא תאפשר לטליבן ליצור ממשלה מקבילה באזור", אמר מיה איפטיקהאר, דובר הממשל האזורי.

ב-15 בפברואר, לוחמי ארגון הטרור טליבן, הפועלים בעמק סוואט הידוע לשמצה בצפון מערב פקיסטן, הכריזו על הפסקת אש בת עשרה ימים. ההחלטה נתקבלה לאחר שממשלת פקיסטן חתמה על הסכם עם אחד ממנהיגי הארגון במסגרתו ייאכף החוק האיסלמי באזור. הפסקת האש תביא לסיום זמני של הלחימה המשתוללת בעמק סוואט מאז נובמבר 2007 בין הצבא הפקיסטני וחמושי הטליבן.

עמק סוואט היה עד לאחרונה אחד היעדים התיירותיים המובילים בפקיסטן - אך מאז 2007 התנהל בו מאבק בין כוחות הביטחון הפקיסטנים לבין חמושים איסלמים המבקשים לאכוף את החוק האיסלמי על תושבי האזור. תושבי האזור מדווחים כי החמושים האיסלמים שולטים בעמק, המוכנה כיום "עמק המוות".

התקפות הטרור באזור עמק סוואט גברו מאז שמואלנה פאזולה, איש דת פרו-טליבן ומנהיג תנועה איסלמית קיצונית, קרא למלחמת ג'יהאד. מאז נרשמו באזור התקפות נגד כוחות הביטחון והתושבים אולצו לפעול לפי החוק האיסלמי הנוקשה. מאות אזרחים מתו במהלך הלחימה ואלפים אחרים נאלצו לעזוב את בתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully