וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לא ננהל מו"מ עם ממשלה ובה חמאס"

טלי גולדשטין

22.4.2009 / 18:21

מזכירת המדינה הציבה תנאים למו"מ עם ממשלה פלסטינית: זניחת האלימות והכרה בישראל. "יודעים שחמאס לא יעמוד בתנאים הללו"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה היום (רביעי) כי ארה"ב לא תישא ותיתן ו/או תסייע כלכלית לממשלה פלסטינית שתכלול את חמאס, אלא אם כן זו תמלא שלושה תנאים בינלאומיים. "חמאס יזנח את דרכיו האלימות, יכיר בישראל ויסכים למלא את ההתחייבויות הקודמות של הממשלה הפלסטינית", אמרה קלינטון בפני ועדת החוץ של בית הנבחרים.

קלינטון אמרה כי הבהירה את עמדת ארה"ב במהלך שיחותיה עם מנהיגים ערבים ובעלות ברית אחרות. הממשל האמריקאי תומך בפתרון של שתי מדינות לשני עמים שיתקיימו בשלום זו לצד זו. "אנו רוצים להשאיר את הדלת פתוחה", אמרה קלינטון. "ממה ששמענו, לחמאס אין שום כוונה לעמוד בתנאים, אך אלו לא רק תנאים שמציבה ארה"ב. אלו תנאים שאימץ הקוורטט בעקבות יוזמת השלום הערבית", הוסיפה.

אובמה אמר אתמול כי הוא מצפה למחוות של רצון טוב בין ישראל לפלסטינים בחודשים הקרובים מתוך המאמץ לחדש את שיחות השלום. הוא הפציר בשני הצדדים שלא לשקוע בתהום השנאה. "מה שעלינו לעשות זה פשוט לקחת צעד אחד אחורה מסף התהום", אמר אובמה במהלך מסיבת עיתונאים.

הנשיא אובמה נפגש קודם לכן בבית הלבן עם עבדאללה מלך ירדן, המנהיג הערבי הראשון שנפגש עם הנשיא האמריקאי. עבדאללה הגיע לביקור עם אובמה כשבפיו מסר – על ארה"ב לפעול במהירות על מנת לחדש את השיחות בין הישראלים לפלסטינים. אובמה צפוי להזמין לבית הלבן את ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים חוסני מובארק לפגישות נפרדות בנוגע לשלום במזרח התיכון. ככל הנראה, הפגישות יערכו בתחילת חודש יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully