וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

יובל מעוז

22.4.2009 / 23:28

מדד דאו ג’ונס נחלש ב-1.1%, ו- S&P 500 ירד ב-0.8%. מניית טבע השילה 2%. שר האוצר האמריקאי: נקטנו בצעדים הנכונים

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה שלילית למרות עליות השערים ששררו לאורך רוב שעות המסחר. פרסום מדד מחירי הבתים שטיפס באופן מפתיע עודד עליות במניות הבנקים והדיור אך תוצאות הבנקים והדו"חות שפירסמו החברות הובילו לירידות. עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2009 החלה בוול סטריט והיום פירסמו את דו"חותיהן בואינג, מקדונלד'ס, יצרנית התרופות גלקסו סמית קליין. אמדוקס פירסמה את דו"חותיה לאחר סגירת המסחר.

דאו ג’ונס נחלש ב-1.1% לרמה של 7,884 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 1,645 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.8% לרמה של 843 נקודות. בשוק הסולידי ירד מחירן של האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים והריבית עליהן עלתה ל-2.964%.

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר היום: "נקטנו בצעדים הנכונים לשם יצירת בסיס חזק לאמון כי נתחיל להניח את היסודות להתאוששות גלובלית". גייתנר נאם במועדון הכלכלי של וושינגטון. גייתנר הוסיף כי חשוב שהכלכלות הגדולות בעולם (G20), לא יפסיקו בתהליכים שהחלו עם הסימנים הראשונים להתאוששות.

ענקית האינטרנט יאהו דיווחה אמש לאחר תום המסחר על תוצאות רבעוניות שתאמו את תחזיות האנליסטים, והודיעה על כוונתה לפטר 5% מכוח העבודה. יאהו, מחלוצות האינטרנט, רשמה רווח נקי של 117.6 מיליון דולר, או 8 סנט למניה לעומת רווח של 537 מיליון דולר, או 37 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. אפל תדווח על תוצאותיה לאחר סיום המסחר.

מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, ירדה היום ב-2.5% למרות עלייה של 3.5% ברווחיה ברבעון הראשון של 2009. הכנסות החברה ירדו ב-9.6%. ההכנסות מסניפים הפתוחים לפחות שנה עלו ב-4.3%. רווחי החברה הסתכמו ב-979.5 מיליון דולר, או רווח של 87 סנט למניה.

לידר העלתה את מחיר היעד למניה

גלקסו-סמית-קליין, חברת התרופות השנייה בגודלה בעולם דיווחה על ירידה של 1.5% ברווחים לפני מס ל-2.8 מיליארד דולר.

בנק ולס פארגו, הבנק האמריקאי הרביעי בגודלו, דיווח על רווחי שיא ברבעון הראשון בסך 3.05 מיליארד דולר והיה לבנק המשכנתאות הגדול בארה"ב בעקבות זינוק בפעילות המשכנתאות והשלמת רכישת בנק ואקוביה תמורת 12.5 מיליארד דולר במניות. מניות ולס פארגו מתחזקות ב-3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט. מורגן סטנלי הציג ברבעון הראשון של 2009 הפסד של 190 מיליון דולר. ההפסד היה גבוה מהתחזיות אנליסטים.

טבע תתמודד מחר בבית המשפט בארה"ב בדיון בבקשתה של אלי לילי לצו מניעה זמני שיאסור על טבע לשווק גרסה גנרית לתרופה האביסטה לטיפול בבריחת סידן. בבית ההשקעות ברקליס קפיטל מעניקים סיכוי של 15% בלבד להשקה של גרסה גנרית על ידי טבע לתרופה של אלי לילי.

מלאנוקס, המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד, סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 10.3% בהכנסות ל-22.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 2.1 מיליון דולר או 6 סנטים למניה בהשוואה לרווח נקי של 4.6 מיליון דולר או 14 סנט למניה ברבעון המקביל. בעקבות דו"חות הרבעון הראשון, בחרו באוסקר גרוס להעלות את מחיר היעד למניה מ-9.5 דולרים ל-10 דולרים, אך הותירו את המלצתם למניה על "החזק".

בית ההשקעות לידר שוקי הון הוריד את המלצתו למניית חברת וריפון מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". בלידר העלו את מחיר היעד למניה מ-6.5 דולרים ל-7.5 דולרים, בדומה למחיר השוק. האנליסט ערן יעקבי כותב כי "המניה הפכה למאוד תנודתית וללא כיוון ברור". בנוסף, טוענים בלידר כי תנאי השוק מוסיפים להיות קשים והחברה מדווחת על חולשה בביקושים בכל השווקים למעט יוצאים מן הכלל, כגון סין, שם החברה מוסיפה לצמוח.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully