וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כדוה"א: אובמה מחפש אנרגיה בארה"ב

23.4.2009 / 5:17

נשיא ארה"ב פרש את האופנים בהם מתכוון הממשל האמריקאי לעודד יעילות אנרגיה, וקרא להפחתת פליטות הפחמן של ארה"ב ב-80% עד 2050

(צילום: רויטרס)

בנאום לרגל יום כדור הארץ, קרא אתמול (רביעי) נשיא ארה"ב ברק אובמה לאמריקאים להצטרף למאבק בהתחממות הגלובלית, ופרש את האופנים בהם מתכוון הממשל האמריקאי לעודד יעילות אנרגיה ומעבר לאנרגיות מתחדשות.

אובמה קרא להפחתת פליטות הפחמן של ארה"ב ב-80% עד 2050, במהלך שיצור מיליוני משרות חדשות בשוק האמריקאי. "קליפורניה כבר הראתה כי הדבר אפשרי: בעוד ב-30 השנים האחרונות צריכת החשמל בארה"ב צמחה ב-50%, בקליפורניה היא נותרה ללא שינוי", אמר.

אובמה הודיע בנאומו על השקת תכנית להחכרת מים טריטוריאליים של ארה"ב לשם פיתוח פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיית רוח ומזרמי האוקיינוסים. הוא העריך כי באמצעות ניצול מיטבי של פוטנציאל אנרגיית הרוח, ניתן לייצר 20% מצריכת החשמל של ארה"ב מרוח עד 2030, וליצור בתהליך 250 אלף משרות.

"מדברים הרבה על הצורך בפעולה כאשר מחירי הנפט גבוהים, אך כל זה נעלם כאשר המחירים יורדים, ואנו חוזרים לאדישותנו פעם נוספת, שנה לאחר שנה" אמר אובמה. לדבריו, "איננו יכולים עוד להרשות זאת לעצמנו: לא כאשר המחיר עבור כלכלתנו, מדינתנו, כדור הארץ שלנו, כה גבוה. היום, ביום כדור הארץ, הגיעה העת להניח את היסוד לצמיחה כלכלית בפתיחת עידן חדש של חיפוש אחר אנרגיה בארה"ב".

יום כדור הארץ יצוין היום ברחבי הארץ. אזרחים ובעלי עסקים יתבקשו לכבות את האורות בהדרגה למשך שעה אחת. ההחשכה תחל בתל אביב בשעה 20:00, משם תמשיך לירושלים (20:10), חיפה (20:20), דימונה (20:30) וכפר סבא (20:30). גם וואלה! תכבה את האורות בשעה 20:00. בנוסף יערכו מופעים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully