וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה באוניברסיטה הפתוחה תימשך גם מחר

נעמה טלמור ופנחס וולף

22.4.2009 / 15:14

למרות מאמצי ועדת הכספים של הכנסת, הודיע ארגון סגל ההוראה באוניברסיטה, כי השביתה נמשכת. עם זאת, תיבחן חזרה קצובה לעבודה

ארגון סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה הודיע בצהרים (רביעי) כי למרות בקשת ועדת הכספים של הכנסת לחזור וללמד למשך שבועיים, תימשך גם מחר השביתה באוניברסיטה. נציג ארגון סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה, יניב בר אילן, אמר לוואלה! חדשות: "אנו מתכננים לכנס בהקדם את חברי הארגון לאסיפה בה נקיים הצבעה ונחליט האם נסכים לחזור לעבודה למשך שבועיים, כפי שהציעו בוועדת הכספים". מהנהלת האוניברסיטה נמסר: "הצענו גישור לפני שבועיים וכעת עלה הנושא בוועדת הכספים".

בתום הישיבה שהתקיימה בוועדת הכספים, ביקש יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני מהנהלת האוניברסיטה, להיכנס למתכונת של משא ומתן אינטנסיבי-יומיומי עם סגל המרצים למשך שבועיים. מהמרצים ביקש גפני להודיע על הפסקת השביתה במשך התקופה כדי ליצור אמון בין שני הצדדים. גפני קבע כי את המגעים ילוו מטעם הוועדה חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ואלכס מילר (ישראל ביתנו) שיזמו את הדיון.

חבר הנהלת האוניברסיטה הפתוחה אמר בדיון כי "אנחנו מצרים על השביתה ונשמח שהיא תסתיים עוד היום. השביתה פוגעת בסטודנטים ועושה נזק. אנחנו מנהלים משא ומתן אינטנסיבי פעמיים בשבוע וממשיכים לנהל את המשא ומתן גם תוך כדי השביתה. המשא ומתן הזה לא מוצה ויש עתיד להגיע לנמל בטוח. אנחנו מנהלים את המשא ומתן בהגינות ומתוך כבוד למנחים ולמרצים".

יו"ר ועד העובדים באוניברסיטה, שרון קיטרון, אמרה: "אני מועסקת מזה 15 שנה, מפוטרת כל סמסטר. השכר שלי לא מעודכן שנים, אני מפרישה לעצמי את הפנסיה. אין לי ביטחון תעסוקתי וכמוני יש עוד 1,000. אין לנו הסכמים קיבוציים, אנחנו מנהלים למעלה מחצי שנה משא ומתן שבמסגרתו אנחנו דורשים הסכם קיבוצי שבמסגרתו ישופרו תנאי העסקה. נתקלנו בצעדים של חוסר אמון מצד ההנהלה".

בתוך כך מתברר כי האוניברסיטה הפתוחה מנסה לקיים את הלימודים באופן רגיל ומעדכנת את הסטודנטים באמצעות העברת הודעות אס.אם.אס מיהם המנחים שאינם שובתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully