וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאם פיאד: "אובמה עומד מאחורינו"

ניר יהב, בילעין

22.4.2009 / 18:16

בראיון שהעניק לוואלה! חדשות, הדגיש ראש הממשלה הפלסטיני: "קבלת פתרון שתי המדינות - בסיס להצלחת המו"מ". לדבריו, "מאבק תושבי הגדה - לגיטימי וראוי"

"הקריאות בממשלת ישראל הדוחות את פתרון שתי המדינות, בשום אופן אינן מתקבלות על הדעת. לא רק הרשות הפלסטינית, אלא גם הקהילה הבינלאומית כולה השקיעו רבות במשא ומתן לשלום, שתוצאתו הסופית היא פתרון שתי המדינות. ההסדר אינו רק כלכלי, אלא פוליטי" - כך אמר היום (שלישי) בראיון לוואלה! חדשות ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. פיאד נכח בכינוס בינלאומי שנערך בבילעין לזכרו של באסם אבו רחמה, המפגין שנהרג מאש צה"ל בהפגנה ביום שישי.

בתשובה לשאלה האם קיים סיכוי לחדש את המשא ומתן לשלום עם ממשלת ישראל החדשה, ענה פיאד: "תמיד קיים סיכוי לחדש את תהליך השלום". לדבריו, השלום הכלכלי שמציע ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו רלוונטי: "השאלה המרכזית היא באיזו צורה אנחנו מחדשים את תהליך השלום. הוא חייב להימשך בצורה שתהיה מקובלת על שני הצדדים והוא חייב להוביל לפתרון שתי מדינות לשני עמים. אנחנו מחויבים לכך, ואני מקווה שניתן יהיה לחדש אותו על הבסיס הזה".

על ביקורו המתוכנן של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית הלבן בחודש הבא, אמר: "אני בטוח ומקווה שעד לביקורו של אבו מאזן בארצות הברית תושג סולידריות בנושא חידוש תהליך השלום על בסיס פתרון שתי המדינות. אחרי הכל, קבלת פתרון שתי המדינות היא הבסיס להצלחת המגעים. זו דרישה מרכזית, ואני מאמין שהנשיא אובמה יעמוד מאחורינו בנושא זה".

בהתייחסו למאבק העממי שמנהלים תושבי הגדה המערבית נגד הכיבוש בכלל, ותושבי בילעין בפרט, אמר: "המאבק בבילעין הוא מאבק ראוי ולגיטימי נגד הכיבוש, ונגד המשך הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, "החשיבות של כינוס זה היא בתמיכה שלו הוא זוכה מנציגים מכל רחבי העולם, אך יש לציין שהמאבק הפלסטיני זוכה גם לתמיכה יומיומית מצד העולם שמסייעת למאבק של התושבים בבילעין ובסביבה. נמשיך להתנגד לבניית גדר ההפרדה. מדובר בחלק חיוני מההתנגדות שלנו. אנו עומדים על זכותם של התושבים להתנגד עד שנגיע למצב שבו ישרור שלום וביטחון באזור כולו גם לפלסטינים וגם לישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully