וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הכל התחיל?

טלי גולדשטיין

22.4.2009 / 9:56

יום כדור הארץ נחגג על ידי מיליוני אנשים בחמש יבשות, החל מ-1970. זה היום בו מתחייב כל אחד לקחת אחריות סביבתית

יום כדור הארץ הבינלאומי נחגג ברחבי העולם מאז שנת 1970 ב-22 לאפריל, במטרה להעלות לסדר היום הציבורי את נושא איכות הסביבה. בעשור האחרון הוא מצוין גם בישראל. אירועי היום מתפרסים, לאורך השבוע, על פני חמש יבשות, בהשתתפות מיליונים בצפון אמריקה, אסיה, אוסטרליה, ניו זילנד ואירופה. אלפי האירועים השונים כוללים מצעדים המוניים, מיצגים, תערוכות, פעילויות בבתי ספר ופרויקטים ייחודיים של ניקוי זיהומים ואשפה.

הרעיון לציין יום כדור הארץ התפתח במשך שבע שנים מ-1962. לדברי המייסד והסנאטור הדמוקרטי מוויסקונסין גיילורד נלסון, (שכבר איננו בין החיים), העובדה שמצב הסביבה לא הטריד את הפוליטיקאים האמריקאים בזמנו, הפריעה לו ובנובמבר 1962 הוא החליט להפנות את אור הזרקורים לנושא. הוא החליט לשנכע את הנשיא קנדי להתמקד בסוגיה באמצעות סיור סביבתי ברחבי המדינה. קנדי אהב את הרעיון ובספטמבר 1963, יצא לסיור בן חמישה ימים ב-11 מדינות.

שש שנים עברו עד שרעיון לייסד יום כדור הארץ עלה במוחו של נלסון. באותה תקופה, 1969, השתוללה המחאה נגד מלחמת וייטנאם ונלסון החליט לגייס את המחאה לטובתו. במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בספטמבר 1969, הכריז נלסון על ציון יום כדור הארץ באביב 1970.

יום כדור הארץ הבינלאומי השנה יצוין בסימן תחילתו של קמפיין הדור הירוק. העקרונות הבסיסיים של הקמפיין: עתיד נקי מפחם ומבוסס על אנרגיה מתחדשת יביא לסיום התלות בדלק מאובנים, לרבות פחם, התחייבות כל אדם ואדם לצריכה אחראית וידידותית לסביבה ויצירת כלכלה ירוק חדשה שתיחלץ אנשים ממעגל העוני על ידי יצירת מיליוני משרות ירוקות והחלפת מערכת החינוך הגלובלית למערכת ירוקה.

גם וואלה! בעלטה

יום חמישי, 23 באפריל 2009 כולנו מכבים את האור למשך שעה.
תל-אביב-יפו בשעה 20:00
ירושלים בשעה 20:10
חיפה בשעה 20:20
באר שבע בשעה 20:30
דימונה בשעה 20:30
כפר סבא בשעה 20:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully