וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל כבר לא קורעים את התחת - שורפים אותו

22.4.2009 / 10:07

חיילים בגדוד שמשון אימצו משחק חדש: להצית את חבריהם בזמן שהם ישנים באמצעות מצית ודיאודרנט. לחצו כדי לצפות

משחקים מסוכנים בגדוד שמשון: חיילים המשרתים בגדוד העלו בשבועות האחרונים מספר סרטונים לאינטרנט בהם נראים מספר חיילים "מבעירים" את חבריהם, כל זאת בזמן שאלה ישנים.

בארבעה סרטונים שונים שהעלו חיילי הפלוגה המסייעת בגדוד שמשון של חטיבת כפיר המשרתים ביהודה ושומרון, נראים מספר החיילים מפתחים מנהג חדש: בזמן שחבריהם ישנים מדליק אחד החיילים אש בעזרת מצית, ובמקביל מתיז על הלהבה דיאורדורנט המגביר את הלהבה באופן משמעותי כך שהאש מגיעה על לגופו של החייל הישן. האש מתלקחת על בגדי החייל הישן מספר שניות, עד אשר המצית נכבה. במקביל נשמעים ברקע קולות יתר החיילים הנמצאים בחדר כשהם צוחקים ואף מעודדים את החייל המבצע את הבערה.

באחד הסרטים נראה חייל מבעיר את גבו התחתון של חברו הישן, זאת בזמן שחלק מגבו חשוף. "זו פשוט רמה חדשה של אווילות", אומר לוואלה! חדשות ראש מחלקת בטיחות בזרוע היבשה לשעבר, אלוף משנה במילואים מוקי גרוסברג, שצפה בסרטונים: "נראה כי החיילים האלה חיים באווירה של פשע. הסיכון כאן הם עצומים: מיכל הדאודורנט יכול להתפוצץ בידיו או בפניו של החייל שמבעיר, ומצד שני יכולה להיגרם כוויות חמורות לחיילים שנראים ישנים, בנוסף לסכנה שבחדר אני מעריך שיש כלי נשק או אמצעי לחימה שיכולים לגרום לאסון נוראי".

לדבריו, "משטויות דומות לאלה חיילים נפגעו ואפילו נהרגו. זו פשוט התעללות בחיילים מעבר לעבירות בטיחות. אני לא רואה שום סיבה שלא להעניש את החיילים האלה בחומרה. מה שנראה כמו תעלול חייכני הוא בעצם עבירה חמורה ביותר. אין פה שום דבר מצחיק".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "האירועים כפי שמובאים בסרטונים החמורים, קשים וחסרי אחריות העלולים לגרום לפגיעות גוף משמעותיות. צה"ל רואה בחומרה את התנהגות החיילים- ועם זיהויים יטופלו במלוא חומרת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully