וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחו הקלפיות בבחירות בדרום אפריקה

עומר רבין

22.4.2009 / 8:28

23 מליון מצביעים יקבעו היום את עתידה של אחת הדמוקרטיות ה"שבירות" בעולם, 15 שנים לאחר נפילת שלטון האפרטהייד במדינה

(צילום: רויטרס)

הקלפיות בבחירות לפרלמנט בדרום אפריקה נפתחו הבוקר (רביעי) בכל מחוזות המדינה, במה שמוגדר על ידי התקשורת המקומית כ"מערכת הבחירות הלהוטה והדרמטית ביותר מאז נפילת האפרטהייד ב-1994".

למעלה מ-23 מליון אזרחים ברפובליקה של דרום אפריקה מופיעים בספר הבוחרים וצפויים להצביע באמצעות למעלה מ-53 מיליון פתקי הצבעה שהודפסו על ידי ועדת הבחירות המרכזית, עבור 26 מפלגות אשר מתמודדות ברשימות בכל רחבי המדינה וכן רשימות קטנות נוספות אשר מתמודדות באופן מקומי במחוזות השונים.

הסקרים האחרונים בטרם פתיחת הקלפיות מצביעים עדיין על ניצחון גורף צפוי למפלגת ה-ANC (המפלגה המזוהה עם הפלת שלטון האפרטהייד לפני כ-15 שנים). המפלגה, בראשותו של ג'ייקוב זומה, שהואשם עד לא מזמן במעשי אונס ושחיתות חמורים אותם ביצע, לכאורה, בשנים האחרונות - צפויה לזכות בקרוב לשני שלישים מהמושבים בפרלמנט.

את האופוזיציה צפויות להוביל מפלגת ה-COPE ("קונגרס האנשים") המורכבת מפורשי ה-ANC שעזבו את המפלגה לאור הפרשיות בהן נקשר לאחרונה הנשיא המיועד - שם גם מבטיחים "הפתעה גדולה בתוצאות", וכן מפלגת ה-DA ("הברית הדמוקרטית") ששימשה עד כה כמפלגת האופוזיציה הגדולה ומונהגת, בניגוד לשתי הקודמות שהוזכרו, על ידי אישה לבנה - ראש עיריית קייפטאון הלן זילה.

דרום אפריקה נחשבת כיום למדינה המתקדמת ביותר באפריקה ולקובעת הטון ביבשת השחורה. מומחים בין-לאומיים רבים במערב הביעו בימים האחרונים חשש כי נצחון סוחף של זומה ומפלגת ה-ANC עשוי להוות מכשול בפני המשך תהליך ההתייצבות של המשטר הדמוקרטי-הליברלי בדרום אפריקה, לקרב אותה למשטרים לא-דמוקרטיים אחרים ביבשת ולצנן את יחסיה עם מדינות המערב וחצי הכדור הצפוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully