וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למחרימי דרבן: "החזרתם שפיות לעולם"

פנחס וולף

21.4.2009 / 21:47

רה"מ שיגר איגרת מיוחדת למנהיגי המדינות שהחרימו את ועידת האו"ם. "בשעה שמערערים על ערכים אנושיים, נקטתם בעמדה מוסרית ברורה"

"ההחלטה להחרים את ועידת דרבן 2 החזירה מידה של שפיות לעולם בו ועידה נגד גזענות נותנת במה לראש משטר שמכחיש את השואה, ושמצהיר על רצונו למחוק את ישראל מעל פני האדמה". כך כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו באיגרת מיוחדת ששיגר הערב (שלישי) למנהיגי המדינות שהחרימו את ועידת האו"ם בז'נבה.

"בשעה שיש מי שמערער על ערכים אנושיים בסיסיים ביותר", כתב ראש הממשלה לכל מנהיג, "נקטה ממשלתך בעמדה מוסרית ברורה וחד משמעית. אני מביע את תקוותי העמוקה שעמדתכם ועמדת מדינות נוספות שבחרו להחרים את הועידה, יסמנו מפנה מוסרי בעולמנו". באיגרת גם הביע נתניהו הערכה לנציגי המדינות שבחרו לעזוב את האולם בז'נבה, בזמן נאומו של נשיא אירן.

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק תקף הערב בחריפות את מארגני ועידת "דרבן 2" על שנתנו בה במה לאחמדינג'ד. בנאום בטקס נעילת יום השואה בקיבוץ לוחמי הגטאות גם הגדיר ברק את אחמדינג'ד כ"צורר המודרני".

"אנחנו שומעים את קולות התועבה הבאים מאירן ומנהיגיה", אמר שר הביטחון. "אחמינג'ד מדבר לא רק בטהרן, אלא גם מז'נבה. ויש מי שמקשיבים לו. נכון – יש מחרימים. יש כאלה שעזבו את האולם, וטוב שכך. אך מי מלאו לבו לתת לו במה, להקשיב, למחוא לו כפיים, בתיאטרון אבסורד שבו צורר מודרני מטיף על גזענות? על זאת נאמר אך זאת: לא עוד! השואה הנוראה לא הצליחה לכלותנו, וגם שוחרי הרע בדור הזה לא יצליחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully