וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזימות ותככים בקונגרס האמריקאי

טלי גולדשטין

21.4.2009 / 21:45

חברת קונגרס הוקלטה בשיחה, בה הבטיחה לסוכן ישראלי לסייע לשני עובדי איפא"ק, שחשודים בהעברת מידע מסווג לישראל

ג'יין הרמן, חברת בית הנבחרים האמריקאי, מצאה עצמה היום(שלישי) מעורבת בפרשה מסועפת, הכוללת האזנות סתר של הממשל האמריקאי ומעורבות אישית עם שני חשודים בהעברת מידע מסווג לטובת ישראל. כך דיווח העיתון הלונדוני ה"טיימס". הרמן, הבקיאה בענייני מודיעין, הוקלטה, ככל הנראה, על ידי ממשל בוש בעודה מבטיחה לסוכן ישראלי כי תתערב לטובת שני החשודים, ששימשו כשתדלנים למען ישראל.

בתגובה להבטחתה להשתמש בהשפעה שלה על מנת לגרום להפחתת האישום נגד השניים, הרמן, חברת קונגרס פרו-ישראלית מטעם המפלגה הדמוקרטית, ביקשה לכאורה מסוכן, שזהותו לא פורסמה, להפעיל לחץ על דמוקרטים בכירים כדי למנותה לתפקיד בכיר בקונגרס.

הטענות נגד הרמן הן כי השתמשה באופן בלתי ראוי בהשפעתה כדי לעזור לשני עובדי איפא"ק, השדולה הישראלית הגדולה ביותר בארה"ב, צצו עוד ב-2006, אך עתה נטען כי היא הוקלטה על ידי האזנות סוכנות הביטחון הלאומי (NSA ) דנה ב"עסקת הגומלין".

על ההאזנות דיווח לראשונה כתב העת הפוליטי "קונגרשיאונל קווטרלי" (CT). הסוכנות לביטחון לאומי צותתה לשיחות טלפון של סוכנים ישראלים במהלך חקירה של איפא"ק. ב-2006 דווח כי הרמן נחקרה על ידי ה-FBI לגבי מעורבותה בשדולה.

עוד דיווח כתב העת כי אלברטו גונזלס, התובע הכללי בזמן ממשל בוש, ביטל את החקירה נגד הרמן מפני שרצה להגן על תוכנית האזנות הסתר של הממשל, שהיתה סודית עד אז ונחשפה בכתבה של העיתון ה"ניו יורק טיימס".

הלוביסטים הישראלים סטיבן ג'יי רוזן וקית' ווייסמן הואשמו ב-2005 בקשירת קשר להשיג מסמכי מודיעין אמריקאים כדי להעבירם לממשלת ישראל ולעיתונות. השניים צפויים לעמוד למשפט הקיץ. הרמן מכחישה כל קשר לגבי הפרשייה. "הדיווחים כעת בסך הכול ממחזרים דיווחים לא אמינים מלפני 2005. מה שמדאיג זה מעורבות ממשל בוש בהאזנות סתר של חברי הקונגרס", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully