וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן בוושינגטון

טלי גולדשטין

21.4.2009 / 21:20

הבית הלבן מסר כי הנשיא האמריקאי הזמין בתחילת יוני את רה"מ, יו"ר הרשות ונשיא מצרים לשיחות נפרדות. "מצפה למחוות בין ישראל לפלסטינים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא ארה"ב ברק אובמה צפוי להזמין לבית הלבן את ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים חוסני מובארק לפגישות נפרדות בנוגע לשלום במזרח התיכון. ככל הנראה, הפגישות יערכו בתחילת חודש יוני, כך נמסר הערב (שלישי) מהבית הלבן.

אובמה אמר הערב כי הוא מצפה למחוות של רצון טוב בין ישראל לפלסטינים בחודשים הקרובים מתוך המאמץ לחדש את שיחות השלום. הוא הפציר בשני הצדדים שלא לשקוע בתהום השנאה. "מה שעלינו לעשות זה פשוט לקחת צעד אחד אחורה מסף התהום", אמר אובמה במהלך מסיבת עיתונאים.

הנשיא אובמה נפגש קודם לכן בבית הלבן עם עבדאללה מלך ירדן, המנהיג הערבי הראשון שנפגש עם הנשיא האמריקאי. עבדאללה הגיע לביקור עם אובמה כשבפיו מסר – על ארה"ב לפעול במהירות על מנת לחדש את השיחות בין הישראלים לפלסטינים. בין השאר, הוסיף אובמה כי ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כשזה יגיע לביקור בארה"ב.

"דברי אחמדינג'ד מזעזעים"

אובמה גם גינה הערב בחריפות את אמירותיו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אתמול בוועידת דרבן 2 לדברי הנשיא האמריקאי, דבריו של אחמדינג'ד "מעוררים שאט נפש ומזעזעים". אתמול פרסמה מחלקת המדינה האמריקאית הודעה כי נאומו של אחמדינג'ד היה מרושע ומלא שנאה. "אני לא יכול לחשוב על מילה אחרת מלבד מביש", אמר המשנה לשגריר ארה"ב באו"ם אלחנדרו וולף. "הוא עושה אי צדק עם האומה האירנית ועם העם האירני. אנחנו קוראים להנהגה האירנית להפגין רטוריקה יותר מדודה, מתונה, כנה ומועילה כשהיא עוסקת בנושאים האזוריים".

אחמדינג'ד תקף אתמול את ארצות הברית ואת מועצת הביטחון בנאומו, ואמר כי הם נותנים יד חופשית למשטר הגזעני בפלסטין. "הבה נבחן את מועצת הביטחון של האו"ם, המועצה היא הגוף מקבל ההחלטות, אולם כיצד נצפה ממנה לצדק כשהיא מצדיקה אי צדק וכפיה. כפיה וגאווה הן שורש הכיבוש והאפליה. מדינות אירופה פנו לגורמים צבאיים כדי להקים ממשלות גזעניות בפלסטין. מועצת הביטחון תמכה במשטר הגזעני בפלסטין ונתנה לו יד חופשית להמשיך בפשעיהם". חלק מהנציגים שהגיעו לוועידה עזבו את האולם למשמע דברי אחמדינג'ד. הנציגים הנותרים דווקא הגיבו בתשואות.

גם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מליכי זכה היום לתשואות בוועידת האו"ם נגד גזענות, כאשר גינה את הכיבוש הישראלי בגדה המערבית, וכינה אותו "ההפרה החמורה ביותר של זכויות אדם" ו"הפנים המכוערות של הגזענות והאפליה הגזעית". לדבריו, "המשך סבלו של העם הפלסטיני, הסובל מהצורה החמורה ביותר של מדיניות גזענית על ידי הכוח הכובש חייב להיפסק" הוא כינה את גדר ההפרדה "חומה של הפרדה גזעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully