וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: זומה קורא לתומכיו להצביע בהמוניהם

טלי גולדשטין

21.4.2009 / 18:26

מנהיג מפלגת השלטון קרא לתומכי מפלגתו להגיע מחר לקלפיות בהמוניהם. "אלו הבחירות המרגשות ביותר מאז עלתה ה-ANC לשלטון"

(צילום: רויטרס)

מנהיג מפלגת השלטון בדרום אפריקה ג'ייקוב זומה צופה שיעור נוכחות עצום בבחירות לפרלמנט מחר (רביעי). זומה קרא לתומכי המפלגה להגיע לקלפיות בהמוניהם. לדבריו, הופעתה של מפלגת האופוזיציה ה-COPE הפיחה חיים חדשים במפלגה הוותיקה. "אלו הבחירות המרגשות ביותר עלתה ה-ANC לשלטון לפני 14 שנים", אמר זומה.

זומה, מולו עמדו עד לא מזמן כתבי אישום בשחיתות, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי "שום ענן אינו מרחף על ראשי". ה-ANC צפויה לנצח בפער גדול בבחירות מחר, דבר שיסלול את דרכו של זומה לנשיאות.

השנה, נרשמו יותר בוחרים מאשר בעבר, נתון המעלה את מספר הבוחרים הרשאים לבחור למעל ל-26 מיליון אנשים. חלק גדול מהבוחרים הם צעירים, שאינם זוכרים את המאבק לסיום שלטון האפרטהייד, בעקבותיו עלתה ה-ANC לשלטון. לדברי פרשנים, מפלגת COPE שנוסדה בנובמבר 2008 - שמועמדה לנשיאות הוא דמות עלומה יחסית, הבישוף לשעבר מבומה דנדאלה - עשויה לזקוף לזכותה את העלייה במספר הבוחרים.

כ-200 אלף בני אדם הגיעו כדי לשמוע את זומה נואם בעצרת ביוהנסבורג. עצרת מקבילה של COPE משכה 5,000 תומכים בלבד. יש הסבורים כי המאבק האמיתי בבחירות הנוכחיות בדרום אפריקה מתרחש על המקום השני בפרלמנט בין מפלגת COPE, "קונגרס העם", ומפלגת האופוזיציה הגדולה "הברית הדמוקרטית", בראשות הלן זילה. שתי המפלגות לא שללו את האפשרות לחבור יחדיו לאופוזיציה משותפת לאחר הבחירות. קואליציה מסוג זה תהווה את האתגר הגדול ביותר ל-ANC מאז נבחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully