וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ לא נייטרלית

ח"כ אורית זוארץ

21.4.2009 / 17:01

ממשלת שוויץ בחרה לתת מקום ולגיטימציה לדבריו של נשיא אירן במסווה של נייטרליות. ח"כ אורית זוארץ לא קונה את זה

השבוע היינו עדים לכך שועידת האו"ם לזכויות האדם בז'נבה, הפכה בין רגע לבמה שנותנת לגיטימציה ומעודדת אנטישמיות וגזענות. באופן די מפתיע, הוועידה שמטרתה לדון ולבחון את סוגיות זכויות האדם בעולם והפרתן, הפכה לוועידה שנתנה לגיטימציה לרמיסת זכויות האדם, לחוסר סובלנות ולהסתה גזענית.

בסמיכות לתאריך בו ישראל מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ומבלי להניד עפעף, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שטח בראש מורם בפני נציגי המדינות שהגיעו לוועידה, ולעולם כולו, את דעותיו בגנות מדינת ישראל הגזענית. אחמדינג'ד פרש את חזונו ומטרותיו, ואף ביקר והאשים את ישראל כגוף שביקש להטיל סנקציות על תהליך ההתחמשות שלו עצמו.

התנהלותו והתבטאויותיו של אחמדינג'ד כבר מזמן אינן מהוות איום רק על מדינת ישראל אלא מאיימות גם על המזרח התיכון והעולם הדמוקרטי כולו. עם זאת, הוחלט לאפשר לנשיא אירן שמייצג יותר מכל מנהיג אחר בעולם מושגים כמו הפרת זכויות אדם, גזענות, חוסר סבלנות, אי שיווין, הפלייה והסתה, לנאום בוועידה חרף הביקורת הבינלאומית שהושמעה נגד החלטה זו.

תחשבו פעמיים

צר לי שממשלת שוויץ בחרה לתת מקום ולגיטימציה לדבריו של נשיא אירן במסווה של ניטרליות. אני סבורה שיש לבחון האם יש מקום לנייטרליות כאשר מדובר בהפרת זכויות אדם, בקריאה לפגוע באומה ובביטול הלגיטימיות והזכות שלה להתקיים תוך הכחשת השואה.

בעיניי, התנהלות זו של ממשלת שוויץ מעקרת את יעדיה של הועידה מתוכן, ורק מעצימה את הצורך שלנו בהמשך בניית גשר ושיתופי פעולה עם אומות העולם תוך קידום התהליך המדיני ושיתופי הפעולה עם שכנותינו. יציאתם של נציגי 23 מהמדינות המשתתפות בכנס והחרמתן את נאום הנשיא, מצילה את כבודה של ממשלת שוויץ ומחדדת את הבנתן והכרתן לגבי הסכנה שטמונה בהתנהלות מסוג זה, כאשר הטרור והאיום הולך ומתפשט ברחבי העולם ונושק לפתחן.

לנו, אזרחי מדינת ישראל, נותר לחשוב היטב בפעם הבאה כשאנו מתכננים את הנסיעות שלנו לאירופה באיזה מדינה היינו מעוניינים לשהות. ישראלי צריך לחשוב פעמיים לפני שכף רגלו דורכת במדינה נייטרלית המעודדת ונותנת לגיטימציה לגזענות והסתה נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully