וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 78% מהציבור תומך בפתרון 2 המדינות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.4.2009 / 6:00

לפי הסקר שנערך על ידי החוקר האירי ד"ר קולין ארווין בשיתוף מכון 'דחף', 59% מהפלסטינים ו-66% מהישראלים ענו כי פתרון של מדינה אחת אינו מתקבל על הדעת

סקר חדש מגלה (רביעי) כי פתרון שתי מדינות לשני עמים הוא עדיין הפתרון המועדף על ידי הישראלים והפלסטינים. לפי הסקר, 74% מהפלסטינים ו-78% מהישראלים אמרו כי הם מוכנים לקבל את פתרון היסוד של שתי מדינות לשני עמים. בנוסף, רוב הנשאלים הישראלים (77%) ורוב הנשאלים הפלסטינים (71%) עדיין תומכים במשא ומתן להשגת הסדר.

הסקר, שנערך לאחר מבצע "עופרת יצוקה" ועם כינונן של ממשלות חדשות בארה"ב ובישראל, הוזמן ע"י תנועת קול אחד- onevoice, ובוצע על ידי החוקר האירי הבינלאומי ד"ר קולין ארווין מאוניברסיטת ליברפול, בשיתוף פעולה עם ד"ר מינה צמח ממכון 'דחף' ועם מכון הסקרים 'אוארד' מרמאללה. ד"ר ארווין נחשב לחוקר המתמחה בסקרים ומחקרים באזורי סכסוך בעולם. הסקר כלל 500 נשאלים בישראל ו-600 ברשות הפלסטינית.

59% מהפלסטינים ו-66% מהישראלים ענו בסקר כי פתרון של מדינה אחת אינו מתקבל על הדעת מבחינתם. רק 21% מהישראלים ו-24% מהפלסטינים אמרו כי פתרון של שתי מדינות אינו מתקבל על הדעת מבחינתם. אולם הפער הגדול ביותר קיים בנושא הפליטים: בעוד ש-92% מהפלסטינים היו רוצים פתרון כולל שבו הפליטים זוכים לזכות השיבה, 77% מהישראלים מתנגדים לכך בכל תוקף. עם זאת, כשעולות אופציות יצירתיות לפתרון, אזי 64% מהפלסטינים מקבלים את האפשרות שישראל תכיר בסבל של הפליטים הפלסטינים כאשר רוב הפליטים חוזרים לגדה, לעזה ולישראל.

בשאלת ירושלים, 77% מהישראלים השיבו כי חלוקת ירושלים אינה מתקבלת על הדעת ו-56% אמרו כי חיוני ורצוי שירושלים תישאר בשליטה מלאה של ישראל. הסכמה גדולה יותר בין הצדדים הושגה בהתנגדות לאפשרות שירושלים תהפוך לעיר שלום בינלאומית באחריות האו"ם: 78% מהפלסטינים ו-69% מהישראלים אמרו כי זהו פתרון שאינו מתקבל על הדעת.

הנושא הבוער ביותר אצל הפלסטינים הוא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית (97% דרגו את זה כנושא מאוד משמעותי לטיפול), זכויות הפליטים (95%), הסכם לגבי עתיד ירושלים (94%), הסכם לגבי המקומות הקדושים (91%), ביטחון (90%), התנחלויות (89%) וגישה למשאבי טבע (88%). מבחינת הישראלים הנושא החשוב ביותר הוא ביטחון (77%), עתיד ירושלים (68%) וגישה למשאבי טבע (62%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully