וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על התלמידים לבקר בכפרים ערבים שנהרסו"

ניר יהב

21.4.2009 / 20:10

על רקע תוכנית שר החינוך לחזק אצל התלמידים את זהותם הציונית, מציע ח"כ אגברייה לבקר ביישובים הערבים ובכך להתוודע למורשתם

תוכניתו של שר החינוך גדעון סער לחזק את הזהות היהודית והציונית של תלמידי ישראל טרם יצאה כלל לדרך, אך היא כבר מעוררת ביקורת. במכתבו לשר החינוך, מציע ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) כי לצד ביקורי החובה בירושלים, כפי שהתוכנית מחייבת, על משרד החינוך לקדם גם תוכנית שתכלול סיורים ליישובים הערבים שנהרסו במלחמת השחרור.

"ללא כל קשר למעמדה של ירושלים, הנתון במחלוקת משפטית לפי החוק הבינלאומי, הייתי מצפה מכבודך לקדם תוכנית שתכלול סיורים שיקדמו את השכנות הטובה בין יהודים וערבים ויאפשרו לתלמידים להכיר איש את רעהו. כך למשל, הייתי מצפה מכבודך לקדם תוכנית סיורים ליישובים הערביים, הן אלו העומדים על תילם והן אלו שנחרבו ונהרסו, בכדי שהתלמידים היהודים יוכלו להתוודע מקרוב לשכניהם הערבים, להכיר את תרבותם, מורשתם וההיסטוריה שלהם", הוא כותב.

בנוסף מלין ח"כ אגברייה על כך שהתוכנית הוכנה ללא כל התייעצות עם גורמים מקרב הציבור הערבי, "המהווה כחמישית מכלל האוכלוסייה בארץ, ושאינו שותף מטבע הדברים לחזון הציוני, הנמצא בלב ליבה של תוכניתך החדשה", הוא כותב. "למותר לציין כי הנני מקווה כי התלמידים בבתי הספר הערביים יהיו פטורים מתוכנית זו, ששמה לה כאמור למטרה להעלות על נס את ערכי הציונות במערכת החינוך וקשה להניח כי מערכת החינוך מבקשת לחזק את שורשיהם היהודיים של התלמידים הערבים שחונכו על ברכי האיסלם, הנצרות והדת הדרוזית".

ח"כ אגברייה מבקש מהשר ליזום תוכנית אחרת שתשים את הדגש על חיזוק ושיפור היחסים בין היהודים לערבים. "תוכנית מעין זו, שתשים דגש על קידום הדיאלוג בין הציבור היהודי והציבור הערבי, עשויה לחולל מפנה חיובי במערכת היחסים בין שני הציבורים ולרפא את השבר העמוק ביחסי יהודים-ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully