וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלום עם ירדן בסכנה בגלל זיהום הירדן?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2009 / 13:39

החייל הירדני, שרצח שבע תלמידות ישראליות בנהריים, הודיע כי יעתור לביטול הסכם השלום בגלל ש"ישראל מזהמת את מי הירדן"

החייל הירדני אחמד דקאמסה, שרצח ב-1997 שבע תלמידות ישראליות בעת שביקרו בנהריים ונידון למאסר עולם, הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו להגיש עתירה לבית המשפט בירדן בדרישה לבטל את הסכם השלום בין ירדן לישראל שנחתם ב-1994. לדברי הרוצח, ישראל מזהמת את מי הירדן ובכך היא אינה ממלאת אחר סעיפי ההסכם.

בראיון נדיר שהעניק מכלאו לעיתון ירדני אמר דקאמסה כי "הישות הציונית אינה ממלאת אחר הסכם השלום עם ירדן בכך שהיא מזהמת את מי הירדן בפסולת של מפעלים ובמי ביוב. הפעם הראשונה שהיא עשתה זאת הייתה ב-1998 והפעם השנייה קרתה לפני חודש. דבר זה פוגע בבריאות האזרחים הירדניים".

דקאמסה סיפר כי הוא מנסה ליצור קצר עם משפטנים ועורכי דין על מנת להתייעץ עימם אם הוא רשאי כאזרח ירדני להגיש עתירה נגד ההסכם. "ברגע שאקבל את האישור המשפטי, אנקוט בצעדים המשפטיים", הוסיף. בנוסף, הוא שיבח את תושבי עזה והגדיר את הרצועה "אדמת הגיבורים והקורבנות".

דקאמסה רצח ב-13 במרץ 1997 שבע תלמידות ישראליות מבית הספר הדתי אמי"ת מבית שמש בעת שביקרו בתחנת הכוח בנהריים ופצע מספר תלמידות נוספות, חלקן באורח קשה. חוסיין, מלך ירדן דאז, הגיע לביקור בבתי הורי התלמידות בבית שמש והתנצל באופן אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully