וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "חזינו אתמול בשובו של היטלר"

21.4.2009 / 12:03

יושב ראש הכנסת שלח מכתב לראשי פרלמנט ובו קרא לעמיתיו "לא לשתוק ולא להאמין לרגע, שאחמדינג'ד איננו מאיים גם עליכם"

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין שלח מכתב לראשי פרלמנט בעולם בו הוא קורא להם "לעשות הכל על מנת ששנת 2009 לא תהיה כשנת 1939". במכתב כתב ריבלין כי "העולם חזה אתמול בשובו של אדולף היטלר".

"73 שנה אחרי אולימפיאדת ברלין, חזה אתמול העולם בשובו של אדולף היטלר. הפעם הוא מזוקן והוא מדבר פרסית. אבל המלים הן אותן מלים, השאיפות הן אותן שאיפות, והנחישות להתחמש באמצעים להגשמתן - היא אותה נחישות מאיימת. בדברי השטנה של נשיא אירן, גלומה אזהרה לאנושות כולה, השואה עלולה להתחולל שנית ואנשים כמותו יביאו אותה".

ריבלין תקף את ועידת דרבן השנייה שמתקיימת בז'נבה ואת המשתתפים שנשארו במהלך נאומו של אחמדינג'ד. "אתמול, בז'נבה, ראינו כיצד קמים נציגיהן של הדמוקרטיות המובילות ועוזבים, בזעזוע, את אולם הכינוסים של ועידת דרבן השנייה, לנוכח דברי ההסתה של מחמוד אחמדינג'ד. אבל גם ראינו את מאות נציגיהן של מדינות אחרות מהנהנים בהסכמה, ואף מריעים, לנוכח הדברים. ראינו את מזכיר האו"ם - הארגון שקם כדי להבטיח שלעולם לא יקום היטלר חדש - מגנה, בשפה רפה, בהיסוס, את דברי ההסתה הנוראים".

ריבלין הוסיף כי "היום אין עוד מקום לדיפלומטיה, לניטרליות ולנימוס דיפלומטי. אם יש לקח אחד מן החורבן שהמיט היטלר הראשון על העולם, הרי הוא מגולם בהבנה, כי מי ששותק, מי שמתעלם, מי שעושה עסקים עם השטן - גם הוא, בסופו של דבר, משלם את המחיר. אני קורא לכם, לפיכך, עמיתי, לא לשתוק, לא להתעלם, ובעיקר, לא להאמין לרגע, שאחמדינג'ד איננו מאיים גם עליכם. אני קורא לכם ליזום, בכל פרלמנט דמוקרטי, פעולות שיבהירו לעולם כולו, כי למדנו את הלקח, וכי 2009 לא תהיה 1939".

בתוך כך, סגן שר החוץ דני איילון אמר בטקס לרגל יום השואה והגבורה במשרד החוץ כי "העובדה שמדינות רבות לא השתתפו בוועידת "דרבן 2", שנתנה במה למכחיש שואה, היא הצלחה של משרד החוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully