וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השואה: ניצולים זקוקים לעזרה כספית בגידול בעלי חיים

21.4.2009 / 11:39

קשישים חסרי כל מבקשים את עזרתכם, לא עבורם, אלא למען גידול החברים היחידים שלהם - הכלבים והחתולים

ניצולי שואה רבים בישראל נותרים בגפם, בעוני. לעיתים, החבר היחיד שלהם הוא חיית המחמד. אך מי שלא מסוגל לממן את עצמו, בוודאי שלא מסוגל לעמוד בנטל הכלכלי הכרוך בגידול כלב או חתול. לפני כארבע שנים החלה עמותת אהב"ה בפרויקט מיוחד – מתן חתול או כלב כחברה לניצולי שואה, כשהעמותה ממנת את הטיפולים הווטרינרים, את אספקת המזון השוטף, חול לחתולים, ופנסיון במקרה של אשפוז הבעלים.

בימים אלה נמצא הפרויקט החשוב הזה בסכנת סגירה. מ', ניצול שואה חולה במחלת לב וריאות קשה המסכנת את חייו בכל רגע, הנמצא במצב כלכלי חמור, אומר שליטוף הכלב שלו נותן לו רצון להמשיך ולחיות. מ' יודע שאין לו כסף להאכיל את הכלב, ושאולי בקרוב ייאלץ למסור אותו. חנה, ניצולת שואה חולת סרטן במצב קשה, קבלה את החתולה "תקווה" במסגרת הפרויקט. "בזכות החתולה יש לי כוח להתמודד עם הכאבים" היא אומרת, "החתולה היא גם החברה שרואה איתי טלוויזיה ומחכה לי בבית כשאני חוזרת מטיפולים בבית החולים. אני לא לבד. בלי העזרה במזון וטיפול ווטרינרי - לא הייתי יכולה להחזיק חתול והחיים שלי היו בודדים מאוד".

החברות הנרקמת עם העלי החיים משמעותית מאוד עבור הניצולים, ולא יהיה מוגזם לומר שחייהם תלויים בכך. "ניצולי השואה שאין להם מה לאכול - לא מבקשים מאיתנו מזון עבורם - אלא עבור הכלב או החתול שלהם" אומרת מרים אברמסקי, מתנדבת בעמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה. "אתמול דיברתי עם ניצולי שואה שאמרו שבלי בעל החיים שלהם הם לא רוצים לחיות".

העמותה זקוקה לתרומות על מנת לסייע לניצולי השואה במימון מזון וטיפול בחבריהם. לתרומות ניתן לפנות לטלפון לעמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה- 03.5257888

או לעמותת אהב"ה בטלפון 099588833

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully