וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון סטודנטים יהודי הורחק מ"דרבן 2"

נעמה טלמור ותום גולדהנד

21.4.2009 / 12:55

לוואלה! חדשות נודע כי נציגי האו"ם שללו את כניסתם של 150 סטודנטים יהודים מאירופה לוועידה. הסיבה להרחקה: מספר מחברי הארגון מחו אתמול במהלך נאום אחמדינג'ד

הסטודנטים הישראלים, שהגיעו לוועידה נגד הגזענות בז'נבה, סיפרו היום (שני) לוואלה! חדשות כי הבוקר נשללה זכותם של 150 סטודנטים יהודיים מאירופה להיכנס לבניין האו"ם בו מתקיימת הוועידה. לדברי הסטודנטים הישראלים, נציגי האו"ם מסרו לסטודנטים היהודים, שהגיעו תחת ארגון "הסטודנטים היהודים באירופה", כי מאחר ואמש התפרעו מספר סטודנטים ישראלים וצרפתים במהלך נאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד והוצאו מהאולם על ידי סדרנים נשללת זכותם של כל חברי הארגון להיכנס לאולם הוועידה.

על מנת לקבל אישור כניסה לוועידה יש להירשם תחת ארגון שמוכר על ידי האו"ם ודרכו ניתן לקבל את אישור הכניסה. לטענת נציגי האו"ם אם ארגון "הסטודנטים היהודים באירופה" פרס את חסותו על אנשים שהפרו את הכללים ולא התנהגו כיאות במהלך הוועידה, הזכות להשתתף בוועידה נשללת מכל חברי הארגון.

ג'ונאס קרפנטשוף, העומד בראש ארגון הסטודנטים היהודים באירופה, אמר לוואלה! חדשות כי הוא גילה על האיסור במפתיע לאחר שחבריו ניסו להיכנס לבניין. "כמה סטודנטים מהארגון ניסו הבוקר להיכנס לוועידה ונציגי האו"ם הגיעו ופשוט לקחו את תגי הכניסה שלהם. לא ציפינו לכך ואנו מנסים כעת לברר האם ניתן להחזיר את התגים". קרפנטשוף הוסיף כי הסיבה לאיסור כניסה הגורף לכל 150 הסטודנטים החברים בארגון היא המחאה של כמה סטודנטים שקטעו את נאומו של אחמדינג'ד. "לפי נציגי האו"ם אנחנו גם חסמנו את כניסתו של אחמדינג'ד לבניין, אך אנו לא עשינו זאת כלל, אלא רק הפגנו בחוץ".

"מבטלים את חופש הביטוי"

במשרד החוץ אישרו כי ככל הידוע להם נאסר על הארגון לפי שעה להיכנס לוועידה אך הדגישו כי אין מדובר בארגון שפועל בשמה של ישראל או מטעמה. חברי הארגון מנהלים בשעה זו משא ומתן עם מארגני הוועידה על מנת שיתירו לחברי הארגון שלא הפריעו להיכנס לאולם.

בועז טופורובסקי, יושב ראש התאחדות הסטודנטים בישראל שנמצא בז'נבה והוצא מהאולם במהלך נאומו של אחמדינג'ד אמר לוואלה! חדשות כי "יש כאן מצב אבסורדי שבו נותנים אפשרות לנשיא אירן לנאום בוועידה נגד גזענות, אבל אין להם בעיה לשלול את האפשרות של כל הסטודנטים היהודים באירופה לקחת חלק בוועידה. הרגשנו אתמול תחושה חזקה מאוד שאנו לא רצויים. זה ביזיון ומחריד שדווקא באו"ם ודווקא בוועידה על זכויות אדם, ביום השואה שחל בישראל מבטלים את האפשרות להביע מחאה. חופש הביטוי היא זכות בסיסית". נציגים מהארגון הסטודנטים היהודים באירופה אמרו כי הם תומכים במחאה שנקטו הסטודנטים הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully