וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק שוקל לרכוש מערכת הגנה נגד קסאמים

יהושע בריינר

21.4.2009 / 10:10

שר הביטחון בוחן האפשרות להציב בעוטף עזה את מערכת 'וולקן פלנקס' מתוצרת ארה"ב. המערכת אמורה להתווסף ל"כיפת ברזל"

שר הביטחון אהוד ברק הורה לבחון את האפשרות להציב את מערכת ההגנה מפני טילים 'וולקן פלנקס'. מדובר במערכת מתוצרת ארצות הברית המשגרת קליעים כנגד טילים קצרי טווח ואמורה לספק הגנה מפני ירי מרגמות ורקטות קאסם. במידה שהמערכת תתקבל בארץ, היא תהווה חלק ממערכת ההגנה של כיפת ברזל שאיננה מגנה בטווח של פחות מארבע וחצי ק"מ. המערכת מתוצרת חברת "ריית'און", המורכבת ממכ"ם ומתותחי וולקן, יורה מספר קליעים אל עבר הרקטה ומפוצצת אותה בעודה באוויר.

כיום משמשת המערכת את צבא ארה"ב בעיראק ובאפגניסטן ומגנה בעיקר על בסיסים צבאיים מפני ירי טילים. בעבר התנגדו בכירים במערכת הביטחון למערכת הוולקן ובחרו לתת עדיפות מלאה למערכת כיפת ברזל, ובמקביל למגן את בתי היישובים הקרובים לרצועת עזה.

"מדובר במערכת שכבר הוכיחה את יעילותה מול טילים קצרי טווח", אמר לוואלה חדשות מפקד מערך הנ"מ לשעבר תת אלוף במיל' איתן יריב, "המערכת אמורה להיות נדבך נוסף בחיבור למערכת כמו כיפת ברזל שביחד יהוו הגנה מפני ירי רקטות. המערכת מזהה את שיגור הרקטה ויורה בין חמישה לעשרה קליעים. היא כבר פועלת בשטח מספר שנים ומביאה תוצאות טובות, כך שבניגוד למערכות אחרות, לוולקן יש קבלות, כשבמקביל ניתן להשתמש במערכת לצרכים נוספים. במידה שישראל אכן תרכוש את המערכת זו בהחלט חדשות טובות, אבל אני מציע להמתין עד אשר יתקבל לכך אישור סופי".

הוולקן אמור לספק תשובה נקודתית לרקטות, כך שלצורך הגנה על שדרות ידרשו מספר מערכות. למערכת גם כמה חסרונות עיקריים ובהם הרעש שיגרמו התותחים, וכן כי הקליעים שלא יפגעו ברקטה, עתידים ליפול בחזרה לארץ ועלולים לפצוע אזרחים שאינם ממוגנים. "למרות היכולות המוגבלות של המערכת, גם אני שמעתי מבכירים במשרד הביטחון שיש נכונות לבחון את הוולקן ולצרכי פיתוח והתאמה. בסך הכל אני שמח שמשרד הביטחון בוחן את המהלך הזה, אבל מציע להימנע משמחה מוקדמת", אמר אלון שוסטר ראש המועצה האזורית שער הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully