וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה זוג רגליים?

רינה וייסגלס הלקין

21.4.2009 / 9:33

ליז אולי נראית שמחה ומאושרת, אך היא סובלת משיתוק מוחין, מאפילפסיה, וקרובה מאוד ללאבד את שתי רגליה. סדרת טיפולים בחו"ל תציל אותה, רק שלמשפחתה אין את הסכום הכספי הנדרש

ליז מזה, בת חמש, לא מבקרת בגני שעשועים, גני ילדים או גן של שושנים. היא אמנם נולדה פגה, בתם הבכורה של דוד ודקלה מאזור המרכז, אבל מהר מאוד גדלה והתפתחה כשאר הילדים. רק שבסביבות גיל שלוש, כשניסתה ללכת, התברר שרגליה עקומות ולא יציבות.

17 סוגי תרופות ליום

בעקבות הליכתה הרופפת של ליז, היא הובהלה לסדרת בדיקות בהן התגלה שהיא סובלת משיתוק מוחין חלקי, אפילפסיה חמורה ומחלת ריאות קשה. כתוצאה מכך, היא נאלצת לבלות את שגרת יומה בבית החולים איכילוב, בצמוד למכשיר הנשמה, ואת הלילות בביתה, בצמוד למכשיר החייאה ולאחד מהוריה שמשגיח שלא תיחנק מהתקף אפילפסיה.

למרות 17 סוגי התרופות אותם היא נוטלת מידי יום, והסיוע היומיומי שהיא מקבלת מצוות בית החולים ומשפחתה, הליכתה של ליז נותרה כושלת. עם זאת, לאחרונה הרופאים קבעו כי יש תקווה - סדרת ניתוחים, במשך 4 חודשים בארה"ב, יכולה להציל את רגליה ולמנוע את הידרדרותן הבלתי הפיכה, עד אובדן יכולת ההליכה.

עוד יש תקווה

"במידה וליז לא תעבור את סדרת הטיפולים בחו"ל, היא תאבד את יכולת השימוש ברגליה ותצטרך כסא גלגלים כל חייה" אומר משה כהן דובר עמותת, "חסדי נעמי" הפועלת בימים אלו לגיוס 350 אלף ש', הסכום הדרוש לניתוח. "ההמלצה היא על ניתוח מיידי, ברגע שנשיג את הכסף הדרוש, המשפחה תוכל לטוס".

מה סיכויי ההחלמה בעקבות הניתוח?

"הרופאים מדברים על מאה אחוז הצלחה, ושכאמור רק הניתוח יוכל יציל אותה. ההורים התייעצו עם כמה וכמה גורמים, בניהם הרב פירר, והתשובה היא אחידה וחד משמעית לגבי ההצלחה של סדרת ניתוחים מיידית. הבעיה העיקרית כרגע הוא שמדובר בסכום דמיוני מבחינתם".

בצער רב, מודה כהן, שעד כה הניסיון המשמעותי שנעשה במטרה להשיג את הסכום הדרוש, לא נשא פרי, בשל התזמון הבעייתי. "דוד, אבא של ליז, הוא לא איש מקושר במיוחד ובכל זאת הצליח להרים ערב התרמה, שכלל הופעה עם אמנים, באולם בבת ים" משחזר כהן, "כולם נרתמו, רק שאף אחד לא לקח בחשבון שהתאריך נפל על חגיגות המאה של תל אביב. הגיעו בקושי 40 איש, הסכום שגויס הגיע ל 6000 ש', מה שאפילו לא כיסה את הוצאות הפרסום".

איך אפשר לתרום?

לאחרונה הוקם אתר שמיועד לרכז את התרומות לליז, www.liz.org.il , דרכו ניתן לתרום בצורה מאובטחת. בנוסף, המעוניינים לתרום להצלת חייה של ליז, מוזמנים להתקשר ל"חסדי נעמי" בטלפון: 03-6777777 וכן ניתן לתרום 10 שקלים בשליחת הודעת SMS עם המילה "תרומה" למספר 2288. בסוף הפרויקט הסכום יועבר לחשבון בנק סגור לצורך הניתוח בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully