וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סיוע נוסף של 5.5 מיליארד דולר לתעשיית הרכב

21.4.2009 / 8:40

משרד האוצר בוושינגטון הודיע על הענקת 5 מיליארד דולר ל-GM, במקביל להליכי פשיטת הרגל, וכ-500 מיליון דולרים ל"קרייזלר"

לכיס של אובמה אין תחתית: הממשל בוושיגנטון הודיע הלילה כי יעניק כספי סיוע נוספים במטרה לאושש את תעשיית הרכב שנקלעה לקשיים חמורים בעקבות המשבר הפיננסי. מהודעת האוצר עולה כי חברת ג'נרל מוטורס (GM) תזכה למענק של 5 מיליארד דולר שיסייעו לה בתהליכי "ארגון מחדש" של החברה במקביל לתהליך פשיטת הרגל "הכירורגי" אליו היא צפוייה להיכנס בשבועות הקרובים, כפי שהצהירו הן מנהליה והן בכירים בממשל.

בג'נרל מוטורס הודיעו אתמול על קיצוץ נוסף של 1,600 עובדים הצפוי עד סוף החודש, וכן על הכוונה לקצץ בהיקפי ההפעלה של עובדים בתעריף שעתי ושל עובדי החברה בסוכנויות השונות ברחבי העולם. בכך מבקשים בחברה לחסוך עד סוף השנה לפחות 14% מעלויות השכר של ענקית הרכב.

סיוע נוסף של 500 מיליון דולר יועבר גם לחברת "קרייזלר" שנקלעה למשבר עד סוף החודש הנוכחי - בממשל ממשיכים להפציר ביצרנית האמריקאית לפעול לאיחוד מהיר עם יצרנית הרכב האיטלקית "פיאט" מתוך אמונה שאין ביכולתה של "קרייזלר" לאושש עצמה לבד ולעמוד בזכות עצמה לאור החובות שצברה בגלל המשבר הפיננסי. באוצר מאיצים ב"קרייזלר" להגיע להסכם עם פיאט ואף הודיעו על נכונות לתמוך בעד 6 מיליארד דולרים נוספים במאמצים לאיחוד החברות - זאת לאור קשיים שנתגלו במו"מ בין הצדדים בעיקר סביב התנגדויות בקרב עובדי "קרייזלר" לתכניות הייעול שדורשים אנשי "פיאט" ליישם בחברה והכוללת קיצוץ בעלויות השכר של העובדים.

יש לציין כי בחודש דצמבר האחרון קיבלו שתי החברות, שבשליטת קבוצת האחזקות "סיברוס", סיוע כולל של 17.4 מיליארד דולר מהממשל בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully