וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מעוניין להגיע להסלמה בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2009 / 8:27

בכיר בחמאס התייחס להחלטתו של רה"מ נתניהו לשחרר מתפקידו את עופר דקל: "המגעים לשחרור שליט חוזרים לנקודת האפס"

"החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את הממונה על המשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט, עופר דקל, מעידה על כך שפניה של ממשלת ישראל להסלמה כלפי רצועת עזה, בעיקר מול חמאס" – כך אמר (שלישי) בכיר חמאס לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון.

הבכיר התייחס בדבריו לדיווחים לפיהם בכוונת נתניהו לגבש אסטרטגיה חדשה לניהול המשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף שליט, וציין כי הדבר מעיד על כך שהמגעים חוזרים אל נקודת האפס ואולי אף שוקל לפנות לפתרון צבאי כדי לשחרר את שליט. "כפי שאולמרט הבין, כך גם נתניהו יבין שזו תהיה טעות להמר על השימוש בכוח בנושא זה ובהתנהלות מול חמאס באופן כללי".

בתוך כך, בכיר חמאס וחבר הפרלמנט מטעם הארגון, מושיר אל-מסרי, אמר בראיון לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" כי את חמאס לא מעניין מי עומד בראש צוות המשא ומתן הישראלי לגיבוש עסקת חילופי אסירים. לדבריו, "נתניהו רשאי להחליף את עופר דקל בכל נציג אחר. מה שחשוב לחמאס הוא שישראל תיענה לדרישות שלנו. חשוב לנו לשחרר את האסירים הפלסטינים מהכלא. זו זכות טבעית שלא נוותר עליה".

בימים האחרונים דווח כי נתניהו מתכוון לסיים את כהונתו של דקל, סגן ראש השב"כ לשעבר, כמתאם המשא ומתן לשחרור שליט וכי בכוונת הממשלה החדשה לבחון דרכים חדשות לטיפול בנושא. ביום רביעי צפוי להגיע לישראל ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ולדון עם ראש הממשלה ושר הביטחון במספר נושאים, ביניהם בעניין עסקת שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully