וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ממשיך לצנוח

נמרוד הלפרן

20.4.2009 / 19:35

יורד ב-8% - הירידה החדה זה 7 שבועות - ל-46 דולר לחבית. הסיבות: חשש לירידה בביקושים בעקבות המשבר והתחזקות הדולר

מחיר הנפט צונח ב-8% - הנפילה היומית החדה ביותר זה 7 שבועות - לרמה של כ-46 דולר לחבית, על רקע חששות מנפילה בביקוש עקב החרפה במשבר הכלכלי העולמי, ובעקבות התחזקות הדולר, שפגעה בתיאבון המשקיעים לנפט בתור גידור נגד אינפלציה.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסחרים במחיר של 46.32דולר לחבית, נפילה של 8% או 4.01 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במקרה שהחוזים יסגרו ברמה זו, תהיה זו הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-2 במרץ. מתחילת השנה, עלה מחיר הנפט בקרוב ל-4%. החוזים על הנפט למסירה ביוני, אשר יהפכו לחוזים הקובעים החל ממחר, נסחרים במחיר של 48.8 דולר לחבית, ירידה של 7%.

הדולר מתחזק היום לשיא של חודש מול היורו, על רקע מחלוקת בצמרת הבנק המרכזי של אירופה (ECB) לגבי הצעדים הנדרשים כדי להתמודד עם המיתון הכלכלי. "התחזקות הדולר היא שגרמה לירידות בשוק הנפט", אמר האנליסט ג'ין מקגיליאן מחברת המסחר באנרגיה טרדישן אנרג'י, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "התחזקות הדולר וחולשת שוק המניות הם המפתח לירידות", אמר הסוחר פיל פלין מחברת אלרון טריידינג, לבלומברג.

משרד האנרגיה האמריקאי דיווח בשבוע שעבר, כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 1990 בעקבות נפילה בביקוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully