וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקמת המדינה - הניצחון של ניצולי השואה"

יהושע בריינר

20.4.2009 / 17:03

הרמטכ"ל גבי אשכנזי נפגש עם קורניליה יהודית ברנר, ניצולת שואה, במסגרת פרויקט "פרח לניצול" והודה לה על חלקה בהקמת המדינה

"בלעדי אנשים כמוך, היה קשה להקים כאן את מדינת ישראל. תקומת המדינה היא הניצחון האמיתי שלך", כך אמר היום (שני) הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, במהלך מפגש בביתה של ניצולת השואה, קורנליה יהודית ברנר. המפגש נערך במסגרת פרויקט "פרח לניצול" המתקיים בצה"ל זו השנה החמישית ברציפות. הרמטכ"ל הודה לגברת ברנר על ששיתפה אותו בסיפורה המרגש.

במסגרת פרויקט "פרח לניצול", המתקיים בשיתוף הקרן לניצולי השואה בישראל, בית לוחמי הגטאות ואגף משאבי אנוש בצה"ל, יבקרו ביומיים הקרובים כ-10,000 מפקדים וחיילים, מתוכם כ-35 מפקדים בכירים (תת-אלוף ומעלה) ובראשם הרמטכ"ל, כ-8,000 ניצולי שואה ברחבי הארץ. קציני וחיילי צה"ל יחשפו לעדותם האישית של הניצולים ויעבירו בשם צה"ל ומדינת ישראל את מסר ההוקרה וההכרה בניצחונם ובתרומתם האישית והלאומית לתקומת מדינת ישראל. הקצינים והחיילים יעניקו לניצולים תעודה מיוחדת בצירוף פרח.

לחימה בלתי מתפשרת בנאצים ובעוזריהם

באוהל "יזכור" ביד ושם, אמר הרמטכ"ל אשכנזי כי "בזכות אלו, בעלי השאיפה האמיצה להילחם בגבורה וללא פשרות בנאצים ובעוזריהם, הלוחם היהודי לא היה בגדר מוטיב נשכח אלא עובדה קיימת. בהעדר נשק וכוח אדם היו אלו האמונה בצדקת הדרך, הכבוד והדבקות במשימה שסייעו לנערים האמיצים לעמוד בהצלחה גם במשימות הקשות הללו ולשפר את תנאי המחיה הבלתי אפשריים בגטו".

אשכנזי הוסיף כי "גם היום, 66 שנה אחרי מרד גטו ורשה, הערכים
שבשמם יוצאים לוחמיו של העם היהודי אל המערכה הם אותם ערכים שבשמם יצאו אחיהם מהגטאות. מרוח זו יונק צה"ל את מורשתו ועל פיה הוא מחנך את דור הלוחמים, שלא נופל מדורות קודמים ואף עולה עליו. חרף המשימה המורכבת הלוחמים פעלו במבצע 'עופרת יצוקה' בנחישות ובאומץ, והמחישו לאויבנו כי כל פגיעה במדינת ישראל תגרום לתגובה קשה ובלתי מתפשרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully