וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשך עדותו של טלנסקי נדחה לחודש יוני

עדי שמחוביץ

20.4.2009 / 15:47

ביהמ"ש המחוזי בירושלים קיבל את בקשת פרקליטיו של רה"מ לשעבר אולמרט, לדחות את עדותו של העד המרכזי בפרשת "מעטפות הכסף"

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שני) כי המשך עדותו של משה טלנסקי, העד המרכזי בפרשת "מעטפות הכסף" שבו עתיד להיות מואשם בכפוף לשימוע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יתקיים בסוף חודש יוני. בכך קיבל בית המשפט את בקשת פרקליטיו של אולמרט לדחות את העדות שהיתה אמורה להתחדש כבר בחודש מאי.

לפני כחודש הודיעו עורכי דינו של טלנסקי, יהושע רזניק וז'ק חן לפרקליט המדינה משה לדור כי איש העסקים יחזור ארצה להשלמת עדותו. בהודעתם כתבו עורכי הדין כי "כמובן שאין לראות בהודעה זו משום שינוי בעמדתו של מר טלנסקי בדבר שינוי הנסיבות המהותי שחל לאחר התחייבותו לחזור להשלמת העדות ואשר עניינו פתיחת החקירה בארצות הברית".

פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אלי זוהר, שייצג היום בדיון גם את שולה זקן, הציג בפני בית המשפט תאריכים אפשריים לחודש יולי, אולם כאמור בית המשפט קבע כי המשך העדות של טלנסקי יהיה בחודש יוני. עורך הדין אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים אמר בדיון כי הפרקליטות לא תוכל להסכים לדחיית העדות לתקופה ארוכה. לדבריו, טלנסקי כבר קנה כרטיס טיסה ואמור היה להגיע לישראל - דבר המעיד על נכונותו להעיד".

"הנכונות שלו נתונה לשינויים", אמר עו"ד קורב על טלנסקי, "וכרגע יש נכונות להגיע. בשלב זה אין גורמים זרים מתערבים בארץ ובחו"ל. דברים אלה עשויים לשנות את דעתו של העד ולכן אנחנו חושבים שזה לא נכון לדחות לפרק זמן כל כך ארוך".

עורך הדין זוהר אמר בדיון כי "לפני שבעה חודשים מר טלנסקי הודיע לנו שהוא לא מתכוון לחזור. היום הוא מודיע שהוא מתכוון לחזור, אז כולם קופצים לדום. אנחנו לא יכולים לשחק לפי החליל שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully