וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל רכשה את סאן מיקרוסיסטמס

דפנה מאור

20.4.2009 / 14:55

מדובר בעסקת ענק של 7.4 מיליארד דולר. בניכוי חובותיה של סאן והמזומנים שלה, העסקה מעריכה את שווייה ב-5.6 מיליארד

ענקית התוכנה אורקל הודיעה על רכישתה של סאן מיקרוסיסטמס ב-7.4 מיליארד דולר, במהלך מפתיע.

בחודשים האחרונים נמצאה סאן במגעים עם יבמ לרכישתה, אולם המגעים הופסקו בשל אי הסכמה על פרטי העסקה. אורקל תשלם 9.5 דולרים, מחיר הגבוה ב-42% ממחיר הסגירה של סאן ביום שישי. בניכוי חובותיה של סאן והמזומנים שלה, העסקה מעריכה את שווייה ב-5.6 מיליארד דולר.

עם פרסום ההודעה ירדה מניית אורקל ב-3.5% במסחר לפני הפתיחה, ומניית סאן זינקה ב-37%. בשנה האחרונה נפלה מניית סאן ב-57%, בעוד שמניית אורקל איבדה 12% בלבד. העסקה אושרה על ידי דירקטוריוני שתי החברות פה אחד.

צפי להגדלת הרווח התפעולי ב-1.5 מיליארד כבר השנה

אורקל, ענקית התוכנה העסקית, ידועה במדיניות הרכישות האגרסיווית שלה. בהודעתה של החברה אמר המנכ"ל לארי אליסון כי מדובר ברכישה שמשנה את פני תעשיית טכנולוגיית המידע. אורקל רכשה בשנים האחרונות חברות בשווי כולל של 30 מיליארד דולר, כולל חברת התוכנה פיפלסופט, BEA וסיבל, במסגרת הרחבת פעילותה בתחום התוכנה הארגונית.

רכישתה של סאן אמורה להגדיל את הרווח למניה של אורקל ב-15 סנט למניה, ואת הרווח התפעולי ב-1.5 מיליארד דולר בשנה הראשונה, וב-2 מיליארד דולר בשנה השנייה, להערכת נשיאתה של אורקל, צפרה כץ. הרכישה תיתן בידי אורקל בעלות על שני נכסי מפתח של סאן, אמר אליסון, ג'אווה - שפת התוכנה שמשמשת בסיס ליישומים אינטרנטיים רבים - וסולריס, מערכת הפעלה שפיתחה סאן, שהיתה הפלטפורמה העיקרית של מסדי הנתונים של אורקל זה זמן רב.

סאן מיקרוסיסטמס נאבקה בקשיים מאז פקיעתה של בועת הדוט.קום בראשית העשור, שגרמה לירידה בביקוש למוצריה. היא הצטרפה מאוחר יחסית למגמת המעבר לשרתים בעלות נמוכה המבוססים על שבבים של אינטל ו-AMD.

בשיאה, בשנת 2000, נסחרה סאן ב-190 מיליארד דולר. החברה הוקמה בשנת 1982 על ידי סקוט מקנילי, שעדיין מכהן כיו"ר, וינוד קושלה ואנדי בכטולסהיים. בתחילת דרכה התמקדה סאן בפיתוח תחנות עבודה וחומרה, ופיתחה את מערכת ההפעלה UNIX, שברבות הזמן נהפכה לסולריס, ושימשה כבסיס לתוכנות קוד פתוח. שפת ג'אווה שהומצאה על ידי החברה משמשת כבסיס ליישומי אינטרנט רבים.

המנכ"ל הנוכחי, ג'ונתן שוורץ, החליט לאחר מינויו ב-2004 להתמקד בחידושים בתחומי אחסון תוכנה ומידע. ב-2008 צנחה מניית סאן ב-79%, בין השאר בשל הסתמכותה על מכירות במגזר הפיננסי, שחווה את הפגיעה הקשה ביותר במשבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אורקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully