וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר? רווחי שיא לבנק אוף אמריקה

אשר שכטר

20.4.2009 / 14:41

הרווח הנקי זינק ב-250% ברבעון הראשון של 2009 ועמד על 4.25 מיליארד דולר. ההכנסות עלו לשיא של 36 מיליארד דולר

בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי נכסים, דיווח היום על רווח גבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים של 4.25 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009, בעקבות רווחי מסחר ורווחים שרשם ממימון מחדש של משכנתאות.

הרווח הנקי של הבנק זינק ברבעון הראשון ב-250% או 44 סנט למניה, לעומת רווח של 1.21 מיליארד דולר או 23 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הבנק, שקיבל עד כה סיוע ממשלתי של 45 מיליארד דולר, דיווח על הכנסות שיא של 36 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון.

תוצאותיו של הבנק היו גבוהות בהרבה מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו כי בנק אוף אמריקה ירשום רווח של 4 סנט למניה במהלך הרבעון. בנק ההשקעות מריל לינץ', אותו רכש הבנק בתחילת השנה, תרם לרווח הנקי של בנק אוף אמריקה 3 מיליארד דולר, לפי הדו"ח.

למרות הדו"חות - מניית הבנק נחלשת

למרות התוצאות המפתיעות יורדת מניית בנק אוף אמריקה ב-5.5% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט, בעקבות העלייה במספר החובות האבודים ולאחר שמנכ"ל הבנק, קן לואיס, הזהיר כי למרות הרווחים, "אנחנו ממשיכים לעמוד בפני אתגרים קשים במיוחד, במיוחד ההידרדרות באיכות האשראי, המונעת על ידי המשבר הכלכלי והעלייה בשיעור האבטלה". מניית בנק אוף אמריקה זינקה ביותר מפי-2 בחודשיים האחרונים, אך עדיין נמוכה בכ-66% מרמתה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

תוצאותיו המפתיעות של בנק אוף אמריקה מגיעות לאחר דו"חות חיוביים מהצפוי של גולדמן סאקס, סיטי וג'יי.פי מורגן צ'ייס, ועשויות להקל על לואיס, אשר מתמודד בחודשים האחרונים עם קריאותיהם של בעלי המניות להדחתו באסיפה השנתית של בעלי המניות של הבנק. לואיס ספג ביקורת חריפה מצד בעלי המניות בעקבות רכישת מריל לינץ', במיוחד לאחר שנחשף כי מריל חילק בונוסים בסך מיליארדי דולרים לעובדים ימים ספורים לפני השלמת הרכישה ולמרות הפסדי ענק שרשם ברבעון הרביעי של 2008.

בשנה האחרונה השקיע בנק אוף אמריקה יותר מ-30 מיליארד דולר על רכישותיהם של מריל לינץ' וענקית המשכנתאות, קאנטריווייד, אותה רכש בשנה שעברה. ב-26 בפברואר, בתגובה לביקורות, אמר לואיס כי מריל לינץ' וקאנטריווייד "הם שני הכוכבים שמניעים את רווחיו של הבנק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully