וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות אירן בעד זכויות העיתונאית

טלי גולדשטין

20.4.2009 / 13:46

רוקסנה סברי, עיתונאית אירנית-אמריקאית, נשפטה ל-8 שנות מאסר בגין ריגול לטובת ארה"ב. רשויות אירן מגלות אהדה יוצאת דופן למקרה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

שר המשפטים האירני הורה היום (שני) על משפט "מהיר וצודק" לעיתונאית האירנית-אמריקאית רוקסנה סברי, שנשפטה באירן לשמונה שנות מאסר בגין ריגול לטובת ארצות הברית. אייתוללה שהרודי אמר כי יש לבדוק את פרטי המקרה "בצורה מדויקת, נכונה ומהירה". הוראתו התקבלה לאחר שהנשיא מחמוד אחמדינג'ד אמר כי לעיתונאית זכות משפטית להגן על עצמה.

סברי בת ה-31 מכחישה כל מעורבות בריגול ואילו ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, אמר כי היא אינה מרגלת ויש לשחררה. חסאן קשקבי, דובר משרד החוץ האירני, התייחס לדברי אובמה ואמר: "הנורמה הבינלאומית היא לכבד את פסיקת בית המשפט. אני מציע לכל מי שמביע דעתו בנושא, לחכות עד שפרטי המקרה יתבררו. אני בטוח שבכירים אמריקאים למדו משפטים".

בתחילת הפרשה הואשמה העיתונאית באישום פחות של רכישת אלכוהול ולאחר מכן בעבודה ללא תעודת עיתונאי. בתוך שבועיים, החריף האישום לריגול לטובת ארה"ב. סברי נשפטה מאחורי דלתיים סגורות ונגזרו עליה שמונה שנות מאסר.

אביה של סברי, רזה, אמר כי הרשויות גרמו לבתו להודות באשמה לאחר שאמרו לה כי תשוחרר אם תשתף פעולה. סברי, שלה אזרחות כפולה, אירנית ואמריקאית, בילתה שש שנים באירן במסגרתם למדה וכתבה ספר. היא נתונה במעצר מאז ינואר.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully