וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגבלה לא עצרה: חירש-אילם הורשע בפריצה

איילה חננאל

20.4.2009 / 13:12

עומר אמר, חירש-אילם, הורשע בפריצה לבית בזכרון יעקב. "לבחור יש חושים מדהימים, אחרת איך ביצע את העבירות בביטחון כה רב?"

האם צעיר חירש אילם מעתלית אחראי לגל פריצות בזכרון יעקב? לפי גורמים בכירים במשטרה, התשובה על כך חיובית. אולם, המשטרה לא הצליחה להוכיח זאת במספר רב של תיקים בהם הואשם עומר אמר בעבר, אלא רק בתיק פריצה אחד. כך או כך, אמר "ריתק" את משטרת זיכרון יעקב במשך תקופה ארוכה.

לפי כתב האישום, אמר, המכונה גם "הפורץ החירש", פרץ לבית במושבה ב-2 לאפריל 2008, על ידי הסטת התריס וקריעת רשת החלון. אמר הואשם גם בגרימת נזק לרכוש. שופט בית משפט השלום בחדרה, אביהו גופמן, קיבל את בקשת הסניגורים וגזר היום על אמר חצי שנה של עבודות שירות. כמו כן הוא חייב אותו לשלם לבעלי הבית שפרץ פיצוי של 200 שקלים.

בחקירתו במשטרה טען אמר כי נכנס לתוך הבית, אולם כאשר האזעקה החלה לפעול הוא יצא מהבית. השוטרים לא הבינו איך שמע אמר את האזעקה בהיותו חירש מלידה. "מדובר בבחור בעל חושים מדהימים", אמרו השבוע במשטרה, "הוא ער לדברים שגם אנשים ששומעים לא ערים אליהם. אחרת, איך הוא היה יכול לבצע את כל העבירות האלה בביטחון כה רב?"

אמר, בן 25, סיים לא מזמן לרצות עונש של 18 חודשי מאסר והוא מוכר היטב למשטרה. באמתחתו הרשעות ב-30 תיקים שונים. בין היתר הוא הורשע בפריצות לרכב ולבניין, בתקיפת שוטרים, בעבירות סמים ועוד. בכל פעם שהוא נעצר נעזרים השוטרים בחוקרים המתמחים בחקירה בשפת הסימנים.

סניגוריו של אמר, עורכי הדין שי לוי ומיקי סיבוני, טענו בבית המשפט כי יש להתחשב בנסיבותיו האישיות של אמר, והוסיפו וביקשו מבית המשפט לקבל את המלצת שירות המבחן ולגזור על אמר עבודות שירות בלבד. נציגת התביעה, עו"ד אורלי טל, טענה כי אמר קיבל הזדמנות בעבר אולם לא ניצל אותה וחזר לבצע עבירות. היא דרשה להטיל על אמר עונש מאסר ארוך וקנס כספי גבוה. "הוא ריצה בעבר עונש מאסר של 18 חודש וגם עונש זה לא הרתיע אותו מלחזור ולבצע את העבירה", טענה עו"ד טל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully