וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה לרשות למלחמה בסמים להעדיף נשים

עדי שמחוביץ

20.4.2009 / 12:04

בג"ץ ביטל את מינויו של יאיר גלר למנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול בגלל החוק לשוויון הזדמנויות לנשים

בתגובה לעתירה שהגישה יעל ארן לבג"ץ על אי מינויה לתפקיד מנכ"לית הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, הוציא היום (שני) בג"ץ צו המבטל את מינויו של יאיר גלר לתפקיד. גלר מונה לתפקידו בשנה שעברה. עתירתה של ארן התבססה על החובה הקבועה בחוק להעדיף איוש תפקידים ציבוריים על ידי נשים ולא על ידי גברים בעלי כישורים זהים.

בשנת 2008 הקים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ועדת איתור למינוי מנכ"ל לרשות. בתום בחינת המועמדים גיבשה הוועדה את המלצותיה והביאה אותם בפני אולמרט. על פי ההמלצות דורגה יעל ארן במקום הראשון ויאיר גלר דורג במקום השני. לשלושת המדורגים הראשונים נערך שימוע בפני מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור. בעקבות השימוע ביקש דינור מהוועדה פרטים נוספים על השלושה. בסופו של דבר מונה גלר לתפקיד, ומינויו אושר על ידי הממשלה ב-29 ליוני 2008.

בג"ץ הורה לראש הממשלה לבחון תוך שלושה חודשים את המועמדים אותם אישרה הוועדה על פי הכללים בדין. "החובה לתת ביטוי הולם וייצוג של בני המינים אינה חובה פסיבית אלא מדובר בחובה אקטיבית שמשמעותה מתן העדפה מתקנת לשם תיקון עוול היסטורי במסגרתו לא זכו נשים לייצוג הולם בגופים ציבוריים", אמרו השופטים. "לאור מאפייניה של ועדת האיתור שהציבה את העותרת בראש רשימת המועמדים המומלצים על ידה, על ראש הממשלה להציג נימוק כבד משקל שלא למנותה לתפקיד", נכתב בהחלטת השופטים אדמונד לוי, יורם דנציגר ומרים נאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully