וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פחות אנטישמיות ב-2008 - עד המבצע בעזה"

נעמה טלמור

20.4.2009 / 12:54

על פי דו"ח חדש, עד תחילת "עופרת יצוקה" פחתו גילויי האנטישמיות האלימים בעולם. "היתה הכנה מראש שחיכתה לרגע הנכון"

(צילום: איתי חסיד ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ירידה של 11% במספר מקרי האנטישמיות האלימים ברחבי העולם נרשמה ב-2008, בהשוואה ל-2007. לעומת זאת, "שנת 2009 החלה בעליה תלולה ומדאיגה" בגילויי האנטישמיות. כך עולה מדו"ח של המכון לחקר האנטישמיות והגזענות בימינו באוניברסיטת תל אביב שנחשף היום (שני). על פי הדו"ח, בחודש ינואר, החודש שבה התנהל מבצע "עופרת יצוקה" בעזה, נרשמו ברחבי העולם כ-1,000 ביטויי אנטישמיות מכל הסוגים. לעומת זאת, בפברואר ומרץ פחתו גילויי האנטישמיות.

ראש המכון, דינה פורת, אמרה במסיבת העיתונאים כי "הגילויים האנטישמיים בחודש ינואר שיקפו מוטיבים אנטישמיים קודמים אך בצורה יותר אינטנסיבית. היתה הכנה מראש שחיכתה לרגע הנכון והתבטאה בכך שההפגנות היו מיד ובכל מקום עם אותן הסיסמאות בשיתוף שמאל קיצוני, ולעיתים אף יהודים וישראלים". פורת הסבירה כי "הנושא המשותף היה אנטישמיות קלאסית, לדוגמא, מגן דוד שווה צלב קרס, השוואה בין יהודים לנאצים, השוואת ילדים פלסטינים לילדים בתקופת השואה, קריקטורות קשות של יהודים אוכלים ילדים ועוד".

ד"ר משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי-אירופאי אמר בכינוס כי "אנו רואים מהלך מסוכן מאוד שהגיע ממחלה אנושית שנקראת הזיכרון הקצר של ההיסטוריה האנושית". לטענתו, "אנחנו ניצבים בפני נקודה דרמטית והאתגר הגדול הוא כיצד ממשיכים מכאן". קנטור התייחס בדבריו לועידת דרבן שנפתחה היום, ואמר כי "על העולם לקבל החלטה בנוגע להכרזות הקשות נגד ישראל בעיקר מצד אירן. מנהיגי העולם טוענים כי גילויי האנטישמיות הן בגלל המתקפה בעזה, אך זוהי בהחלט לא הסיבה היחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully