וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לרופא בכיר שהורשע בלקיחת שוחד

קובי מנדל

20.4.2009 / 10:59

ד"ר אורי ריחני מנהל מחלקת עיניים בבית החולים הממשלתי הנהריה הורשע בלקיחת שוחד ממטופליו תמורת הטיפול בהם

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (שני) על ד"ר אורי ריחני, ששימש כמנהל מחלקת עיניים בבית החולים הממשלתי בנהריה, מאסר בפועל לתקופה של שישה חודשים, אותם ירצה בעבודות שירות במתנ"ס, שישה חודשי מאסר על תנאי, קנס על סך 50,000 שקלים , ופיצוי המתלוננים בסכום כולל של 150,000 שקלים. ריחני הורשע ב-12 אישומים של לקיחת שוחד.

בין השנים 1997 ו-2007 ביצע ריחני במסגרת תפקידו בבית החולים ניתוחים של השתלת קרניות וניתוחי יירוד (קטרקט) בעיניהם של מטופלים שונים. בהזדמנויות שונות, בסמוך למועד ביצוע הניתוח, ביקש הנאשם ממטופלים ומבני משפחותיהם אשר פנו אליו להעביר לידיו כספים תמורת ביצוע הניתוח על ידו באופן אישי, זאת על אף שמדובר בניתוח המתבצע בבית חולים ממשלתי ושעבורו אין החולה אמור לשלם לרופא. בחלק מהמקרים טען הנאשם בפני מטופליו כי עליהם לשלם לו בכדי לקצר את זמן ההמתנה לניתוח השתלת הקרניות.

באי כוחם של הצדדים הציגו בפני ביהמ"ש הסדר טיעון, לפיו סיכמו כי התביעה תעתור למאסר בפועל למשך 9 חודשים לריצוי מאחורי סורג ובריח, ואילו ההגנה תעתור למאסר למשך 6 חודשים לריצוי בעבודות שירות. בנוסף סיכמו הצדדים על הטלת מאסר מותנה וקנס לשיקול דעת בית המשפט. השופט זאיד פלאח קבל את הסדר הטיעון וציין כי החליט להוסיף מרכיב נוסף שלעונש, שאינו מצוין בהסדר הטיעון, ובכך לסטות ממנו - והוא פיצוי למתלוננים, מאחר ולא שוכנע שיש לאפשר לנאשם ליהנות מכספים שגבה שלא כדין בגזר הדין צין השופט פלאח: "למרות מעלותיו, התעוורו עיניו של הנאשם למראה הכסף – הנה, ניצב בפני אדם, שכל חייו החזיר מאור לעיניהם של אנשים, ואילו את עיניו שלו עיוור ולא ידע להאיר עת ראה שוחד".

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully