וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "לא כולם בעולם למדו את לקח השואה"

פנחס וולף

20.4.2009 / 10:59

בפתח ישיבת הממשלה השבועית תקף נתניהו את ועידת דרבן 2 שתיפתח היום בז'נבה והודיע כי יוקצו 30 מיליון שקל לרווחת ניצולי השואה

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"החלטנו להקצות 20 מיליון שקל מסל השירותים לניצולי השואה ולהוסיף עליהם עוד עשרה מיליון ממשרד הרווחה, לסבסוד תרופות לניצולי השואה", כך הודיע הבוקר (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית. נתניהו אמר כי ההחלטה התקבלה בעצה אחת עם שר האוצר יובל שטייניץ ושר הרווחה יצחק הרצוג. "אני שמח שמצאנו פתרון לצורך החיוני הזה לניצולי השואה", אמר נתניהו, "ראוי שהם יסיימו את חייהם בכבוד. בסופו של כל חשבון ישראל היא המענה והמפתח להבטחת קיומו של העם היהודי, להבטחת בטחונו ולהבטחת רווחתם של הניצולים".

נתניהו התייחס לוועידת דרבן השניה שנפתחה הבוקר בז'נבה, ואמר כי "מדינת ישראל תציין הערב את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בשואה נטבחו שישה מיליון מבני עמנו אבל לא כולם בעולם למדו את הלקח". לדבריו, "בזמן שנתייחד עם זכרם תתכנס בשוויץ ועידה שלכאורה מכוונת נגד גזענות. אורח הכבוד הוא גזען ומכחיש שואה שלא מסתיר את כוונתו למחוק את ישראל מעל פני האדמה (הכוונה לנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד). אני מברך את המדינות שיחרימו את מפגן השנאה. בניגוד לאז, היום ניצבת מדינה יהודית חזקה, שמבטיחה את המשך קיומו של העם היהודי אל מול האנטישמיות החדשה".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לוועידה. לפני כניסתו לישיבת הממשלה, אמר ברק כי "ועידת דרבן היא ביטוי לעולם הפוך. ועידה נגד גזענות שבה אדם כמו מחמוד אחמדינג'אד יכול להיות אורח כבוד. עלינו להיאבק בו, וכדי להיאבק בהיפוך היוצרות הזה אנו קיימים".

ברק התייחס גם בדבריו למחלוקת בינו ובין ראש הממשלה בנוגע לאופי ההסדר עם הפלסטינים. "חשוב שניערך ליציאה להסדר אזורי כולל לשלום, שיביא לידי ביטוי את דברי העולם החופשי". אמר ברק. "ברור שכחלק מהעניין תהיה מדינה פלסטינית שתחיה לצד ישראל כמדינה יהודית. אין טעם להתמקד בניסוח. הדבר החשוב זה התוצאה – יצירת תשתית והסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully